Sunday, April 11, 2010

kempunan

::Salmea
Sunday, April 11, 2010
salam,

quick update (maybe??)

bgn pagi2 tak tau nak buat apa.....walhal tdo kul 4++am.celik mata br pukul 820++am? urm ..ni mesti terkenan weekdays (kantol sudah ari keje bgn kul 8 lebey.hiks~).

pkr2 kejap b4 bangun dr tilam, aku dapati ada 1 faktor aku di mana aku perlu kenselkan zumba class (which i adore..huhuh) n appointment dgn Marie France Bodyline. so browsing n bloghopping start dr celik2 mata td smp skrg which i recall si Zaza *the gedix opishmate gua* ckp apa yg aku lakukan ni ialah aktiviti seorg "LOSER" . *wat ever*

aku ada satu favvy blog ni. ari2 mesti jengok blog dier. kdg2 sampai sekali 5 kali lah. sbb blog dia best dan bersahaja n reflek diri dia sdr : meaning tade berpura2 bagos or what so ever.

dia pegi melancong.skalik tgk dia g kaler2 kuku. gua pon suka kaler kuku. but will color my nails bila period ajer. n ternampak dia pny kaler kuku lawa which she didnt loike. bt i loike. kaler dia mcm inai2 gitew.

wah apa lagi, gua motip tetiba guna ganti diri sbg GUA??? ~tingtong mode~ pon tak sabar nak tgu period utk kalerkan kuku. p kecoh2 kat tinger adik gua yg sdg bareng2 layan radio, mtk tlg dia belikan inai kat bwh.

pastu mintak tlg beli roti/choc cake jugak. lapa ah.padahal dah balun nasik goreng udang tgh hari td bertalu2 sbyk 3 pinggan. ~pingsan d situ~. pastu ckp kat adik gua kalo bleh cr inai itam yer.kalo takde, amik yg kaler merah pekat tu or last resort amek hok orenk2 gitew.


verangan atas tilam sambel bc magazine smbl berdebar2 menantikan apakah warna inai yg bakal aku pakai japg...skalik.. NAN ADO...!!! tade inai katanya di kedai bwh. hny beli choc cake ajer. oh sedih meraung ----> (dlm hati)


sekian,

peace no inai for today :( ,

salMea~

Thursday, April 8, 2010

Last weekend

::Salmea
Thursday, April 8, 2010
salam....

wiken aku g jalan2...syiok. kalo ada rezeki nak pegi sana lagi la. tepek picca ja la.malash nak potpet potpet. but kalo aku rajin nnt, aku akan potpet2 about this vac yer u olss. layannnnzzz~~

midin goreng belacan, BBQ sambal squid, BB cheese udang galah

& buttered prawn.


nice morning view~~

senjakala


peace,
salMea~

Kepelikkan #1

::Salmea
salam pepol,

smlm time d parkir opis, terpkr nak buat entry bertajuk seperti di atas. Dalam entry bertajuk begini aku akan postkan apa yg aku rs pelik mulai hari ni. oh tenkiw, at last ada jugak tempat utk menyuarakan isi hati tanpa ada siapa yg pedulik.huhuh~.. yerla, kawan2 dah malas nak dgr, so aku bising2 kat sini plak ah.

P-A-Y-U-N-G.
ok now2, kesukaan aku ialah mempunyai payung.stakat ni br ada 4 payung. mst ada yg pkr aleh br ada 4 payung dah kecoh kan? urm kaw ada?? *blekkk* but last month satu payung sudah rosak..huhu..now tinggal 3 saja.nnt2 la bila senang, mau tambah lagi payung. aku ada suka satu payung ni tau, payung ni besar no no no bkn payung pasar malam yea ni payung yg ada 2 lapis tu..ada lapis kecik di atas n bleh d angkat utk pengudaraan n satu lagi lapis besar di bawah..bleh imagine tak?nnt kalo aku ada aku post sini.hehhehe...oh tersasar sudah. apa yang pelik pasal payung lak kan?
begini kisahnya, aku ni tak tahan panas n i am sure suma org pon kan?kan? ok fine. aku kalo pegi mana2 most of the time mst bawak payung lah. even nak ke parkir yg sejengkal depa tu pon. dah lama aku perasan ada org memandang pelik kat aku sbb bukak payung pegi kat parkir. so what pepol? bkn nya aku bukak BAJU pon? aku bukak payung jer? haaa...dah la smlm ada kelly eng dok ushar aku pakai payung pegi kat keta, me not loike ok? kaw tu dah la kaler suam2 kuku, pakai je la payung utk elakkan kaw dr makin pekat ok?aleh bkn takat kelly eng ajer usha aku, sbnrnya ramai lagi. ada pernah aku tgk jantan mana ntah tergelak tgk aku bwk payung? lucu sgt ka?
hosh biarla aku nak bawak payung. bkn aku pinjam payung sapa2 pon??? yer aku sedar aku lah satu2nya wanita yg berpayung ke parkir buat masa ni. biar la, aku mmg gedik. so what?? *pfffttt* aku dah la tak pakai sun block ke moisturiser ker apa ker....so utk elak direct sun lite kat kulit aku ni, aku pakai la payung.ngerti? mcm la suma org yg dok usha aku tu baca blog ni pon kan? lantaksss arr.
mcm2 manusia ni.entah la labu. ok sekian shj entri sulung mengenai kepelikan.
peace pepol,
saLmeA~~

Sunday, March 21, 2010

Hoyeah

::ZaZa
Sunday, March 21, 2010
OMG
Blog ni dah nak mati ke apa?
No one update???
Helllooooo PPG
Semua busy dengan hal masing-masing?
Hek elehhhh

Okay, Aku duduk tengok 7 DVD dalam masa 2 hari
Ada yang sampai terlena, lepastu rewind balik..then sambung.
Ada yang aku terlelap.. eh eh..pastu sambung jer

Aku buat perangai macam masa belajar muda-mudi dulu
Kadang-kadang buat perangai macam ni cool aper

  1. Bone Collector
  2. What happens in Vegas
  3. Everybody's fine
  4. Taken
  5. From Paris With Love
  6. 4Man and a Goat
  7. Public Enemy

Buang tebiat kan? Tapi kalau layan series 2hari sampai habis, lagi buang tebiat :P

Esok dah Monday...Macam tak boleh nak terima dah sebab nak closing lagi :(

Friday, March 19, 2010

KPop Rawksss

::ZaZa
Friday, March 19, 2010
Demam Korea Memang dah bermula. Lepas junior aku intro pasal awek-awek dan mamat-mamat korea yang comel, cantik dan lawa.. Aku pun terpengaruh.

Ni semua gara-gara Astro #303. Boleh layan carta lagu korea jam 12 a.m. Then, balik dari ofis, jam 6 petang, ada game show artis-artis korea. Kelakar sebab cute. FUN!





Lately, pulun semacam kat Gym. Masing-masing semangat workout. Bagus woh!

Hari ini akan tengok Remember Me. Hoyeahhhh

Friday, March 12, 2010

Mat Endon..apa hal?

::Salmea
Friday, March 12, 2010
salam.....holaaa pepol...

aku kehairanan laaa....sapa eh sabotaj phone number aku kasik kat mat endon? ni bkn kali pertama yer kawan2 mat endon cuba nak tackle aku melalui phone? ini adalah sibai okeh?----->tak teragak2 lagi aku mencarut...sbb amat benci.


ok2 aku bknnya menci mat endon or apa..BUT...saket hati kat sapa yg bg phone number gua kat mat endon yg sdg mencari kekasih? eiihhh tolong laaa...kalo mahu sgt kekasih, pegi la masok magazine yg ruangan MENCARI KENALAN bagai tueee.......

kisah dingorat oleh mat endon adalah begini :

last nite, 11 march 2010, Murni SS2 :

dapat msg dr number tak dikenali 016-3******,katanya lebih kurang begini :
" aku suka awak kawan nya rai sam"
tunjuk kat PPG msg tu n reply blk :
"aku pon"
org tu reply :
"boleh berkenalan?boleh jumpa?"
end di situ shj, mls aku nak reply dah..ayat pon pelik jer..
today, 12 march 2010, rumah :
number sama call tros okei, n camna aku dapat detect dia mat endon :
MS=hello
Mat Endon (ME)= hello, tgh watpe?tak keje ke?---->motip tetiba tanya begitu?aku kenal kaw ker?kaw sape hah?
MS=erm ni sapa?
ME=Hisam..hehehhe...
MS=mn dapat number?sapa bagi?nak cari sapa?
ME=owh ni number edi bg...
MS=sapa edi?edi duduk mana?
ME=kawan...(*duduk mana2 ntah)
MS=owh silap number.
ME=Nama sapa?--->ewah ada hati nak tny sapa nama?gatai vavi..
MS=nama Ani.
Me=Dudk maner?---->slang kay el tak hengat ok?
MS=duduk PEnang.awak?
ME=aku...eh.sy perak...----->ok dah bocor slang endonnya...kah...
MS=org endon ea?
ME=heheh ....
MS=cr ckp lain jer..edi keja mana?
ME=aah aku org minang..kaw ni..hehehhe..edi keja kedai 99.
MS=*&^(*&(& owh22 tade kawan keje situ.silap org.
ME=heheh, ye ke..edi yg kasi number ni....
MS=hish tade kawan keja kedai 99.sumpah, ari jumaat ni.
ME=heheh...tak baik sumpah2 tau..----->geli bulu aku dgr.vavi again...
MS=ok dah, tataaaaaa!!!
mmg siol laa..number aku mmg femes dgn mat endon..ni kejadian kali kedua dah...cehhhh!!!! me dont loike.. :( :( :(
tetiba aku terpkr, mcm ni agaknya anak gadis msia terperangkap dgn pujuk rayu mat endon n then kawen lari n ekot diorg blk ke endon sana..huhu..sedey.......
mesalmea~

Apakah Bubble Tea

::ZaZa
Pagi pagi buta, aku dah teringin bubble tea
Belum mandi lagi
Dengan mata separa terbuka
Dengan muka selebet
Aku dah teringat honeydew bubble tea

Fine

Aku nak mandi
Lepas tu pegi beli bubble tea dekat Giant KJ
Owhh Owhhhh, ada lagi satu port yang jual bubble tea kat Kelana Mall
Tak pernah cuba lagi
Rasa dia standard punya la.

Kejap-kejap..
Sekarang baru jam 8pagi
Mana ada kedai bubble tea bukak lagi

Mamak ada lah!!


Bye
Sambung tdo sampai agak-agak kedai bubble tea bukak!

Wednesday, March 10, 2010

Hips Don't Lie

::ZaZa
Wednesday, March 10, 2010
Jalan macam orang fatah finggang
Okay..itu yang Mea komen bila nampak aku semalam
Memang sakit ah..Tak tipu..
Pinggang, belakang pinggang..
Ni gara-gara joget lebih

Baru 10 hari dah kecoh sakit sana, sakit sini eh
Lu try dulu baru lu tau!
Semalam pegi klinik
Sebab memang tak mampu nak pegi gym
Takde idea nak buat apa bile balik ke rumah
Luangkan masa bertemu dengan doktor dulu

Dapatkan consultation lah kekdahnya
Nama aku disebut
Dengan jalan penuh sopan aku pun masuk bilik *doktor
*Doktor ialah lelaki berumur



Doc : Kenapa?
Aku : Sakit pinggang
Doc : Baring
Aku pun baring..
Doc : Angkat kaki, Naikkan kaki 90 darjah
Aku terus buat muka..WTH.. Aku pun angkat je la kaki dengan muka sengal dan tangan pegang lutut
Agak-agak la, aku pakai baju kurung dowhhh...Nak angkat-angkat macam tu.. Kalau tak cover, tak tau la kan..Aishhhh
Kepada apek badan sasa, tak payah tunggu kehadiran aku kat gym.. Sebab aku rehat sehari dua ni..
Doakan aku semoga cepat sembuh.
Peace

Sunday, February 28, 2010

MARCH start hidup baru. Yuk!

::ZaZa
Sunday, February 28, 2010
Bulan March,
Ada few things yang aku nak buat
  1. Maximum hari pegi Gym. Kalau boleh hari-hari pegi gym =S
  2. Lepas gym, makan buah, minum bliss or others yang berkonsep kan buah. No otherssss (nasi, burger)..aiipp..aiipppp
  3. Pegi keje jam 7.30 so that aku boleh balik awal. Sampai ofis jam 8 gitewww
  4. Buat keje dengan lebih sistematik. Fully utilise semua masa yang ada dari jam 8 hingga 5.15
  5. Taknak miss breakfast. Jangan lupa makan supplement!!!
  6. So, kene bangun lebih awal setiap hari.. Dang! 6.30 bangun everyday? AMacam?? Ada berani?
  7. Iron baju siap-siap la sehari awal. Atau iron baju untuk seminggu.. Bapak rajin!
  8. Belajar masak untuk dinner kalau tak pegi gym.. (Ini yang paling sukar sebab aku rela tapau apa-apa...Ishhh.. Masak plsss... masaaakkk...)..
  9. Belajar setiap malam. At least sentuh jugak paper p1.
  10. Tidur awal. Tidur cukup.

List tu memang tak ikut turutan langsung. Ahaks.. Suppose macam ni

6.30 Bangun
7.00 Breakfast
7.30 Vrommm pegi ofis
8.00 Buat keje
12.00 Lunchie
1.00 Keje sungguh-sungguh
5.15 Zasss ke Gym
8.30 Pulang
9.00 Baca buku, cuci baju, setel apa patut
11.45 zZZzzz


Okay, detail sekali. PPG, Korang dah tau jadual aku kan?? Tau tak kenapa bubuh benda ni kat sini??? SEBAB KORANG KENE INGATKAN AKU SELALU!!! Supaya aku tak lupa.. Ouhhhh.. Supaya aku sedar diri sentiasa.

Thanks PPG!!
xoxo


Celebrity Fitness..Kami Datang

::ZaZa
Girls,
I dah nak balik Petaling Jaya
Tapi hati I berat nak meninggalkan rumah
I sayu
I sedih

Dah la cuaca kat luar tu panas amat
Kering kontang

Gediks sehh..
Weh, aku malas la nak balik..
Bile teringat kerja kat ofis, lagi menyampah
Negative thoughtssss
Blerrghhhh

Apa-apa pun weekend ni best ah
Duduk rumah syok-syok
Aku rasa aku homey type bile ada kat Perak
Tapi, sampai Kelana Jaya
Memang tak berapa nak suka duduk rumah
Aishhhhh

Malam tadi aku sampai termimipi-mimpi Nunu, aku and Mea pegi gym
Nampak sangat berkobar-kobar kan?
Happy la bile Nunu join
KK...jom lah join sama ;)
Mari-mari kita buat kroni kat Celebrity Fitness

Saturday, February 27, 2010

mari rapat-rapat..

::Salmea
Saturday, February 27, 2010
salam...

helloo pepol....


ehem2...malam ni adalah special kerna ini mlm adalah malam bertuah laa (sila bc dgn gaya p.ramlee..)... sbnrnya nak citer pasal hal siang td...tp memandangkan malam ni asam pedas ikan tongkol aku menjadi dan amatlah enak (~petirr...puji dr sdr)..so aku nak cepat2 letak resipi sini takot terlupa resipi...so next time leh rojok sini.....

owh yeah...kredit kepada pakcik google (Mesra.net) kerna aku tlh cilok resipi dr situ & aku telah menokok tambah sedikit resipi asal :

Bahan-bahan :
utk dikisar :
tomato sebijik
cili padi
cili kering
halia
bawang besar & bawang putih
bijik ketumbar
utk dihiris :
2 bijik bawang kecil
cara-cara :
- panaskan kuali.
- masukkan 2 sudu minyak masak.
- bila minyak panas, masukkan bahan hirisan kemudian masukkan bahan yg dikisar td.
- biarkan sekejap atas api yg sederhana bahan2 td, kemudian masukkan sedikit serbuk kari ikan, sebijik tomato dibelah 4, asam keping, garam n masukkan sebatang serai.
- biarkan bahan2 tumisan masak n naik bau, pastu masukkan air. biarkan smp mendidih.
- masukkan ikan (ikut suka nak pakai ikan apa).
- bila agak2 ikan dah masak, masukkan bunga kantan n didihkan sebentar lagi dgn api yg kecil.
~siap utk dhirup..yea.....

pish pepol

salmeaSlim

Wednesday, February 24, 2010

tidur lagi...

::Salmea
Wednesday, February 24, 2010
salam.....

lately sy tak dapat tdo malam laaaa....bila dpkr2 blk......hal ni terjadi sejak join zumba class....pas class tu mmg fresh abes la....fresh tahap dewata raya, yang takleh even nak pkr pasal tdo pon....otak ligat dok pkr nak wat aktiviti2......tgk bantal ucuk pon dah takde rs excited lagi...kalo dulu, pantang oi tgk bantal ucuk kesayangan..kire nak hidu keucukan mashammannya n bareng lalu tros dibuai mimpi indah....pakej yo..ehek...


bila siang...meraba2....mata nak bukak pon cam melekat2 ja....nak on lappy pepagi pon main raba jaa....ibarat meletakkan mata ketiga kat jari jemari...huh....ok now2....sy perlu mencari resolusi agar jadual tidur adalah back to normal....so, besok no more tdor siang...what shud i do heh?....lemme list down aktiviti besok agar tidak lagi tdur d siang hari :

  1. do the laundry & ironing.
  2. vaccum & mop the house.
  3. sort out baju2...(rs mcm dah tade lagi baju nak dpkai..walhal boleh dikatakan kerap jugak membeli baju.....heran2 bin ajain..)
  4. pakai mask n buat rawatan muka n badan...

n the gud news is..ptg besok ada aktiviti bersama2 PPG..yippiee..!!me loikee.....

weekend pulak....

  1. watch movie "Valentine"
  2. service kereta (huhuhu terbang $$$$)
  3. menanti kedatangan adik ku sayang (yipppeeokk!!!)

urm....m thinking of going to Sg Wang or is it Sg Wei? . i wanna find big2 flower for my hair...sy suka la tgk bunga perhiasan kat mall time CNY..bunga yg sekuntum berkaler pink n bersaiz tapak tangan dewasa yg dikembangkan.....sukaaa sgt....rs mcm nak amik jer kuntuman perhiasan tu..tp tak baik yer adik2...itu dinamakan mencuri dan jugak vandalisme...ahaksss...no gud wokey?nnt kita g cr kat Sg Wang erk....

haish...mata masih segar bugar....yarabbi mata pls laaa pujuk otak spy tdor segera.....sengsara oiii tak tdo malam...sbb malam2 adalah sejok....so rugi tak tdo.....huhuuh...owh aktiviti berzumba @ gym perlu dibekukan sementara waktu kerna lutut saye saket.. huwarghhh .

p/s:lutut segera lah sembuh.amin.

pish pepol

SalmeaSlim~

Nasib si labu labi

::ZaZa
Tahu tak today aku EL???
Sebabnya aku amatlah sedih bile mengenangkan nasib diri ini
Dah lama tak rasa down macam ni
Aku ingat hari ini aku nak rest kat rumah

Duduk diam-diam taknak jumpe orang
Duduk diam-diam taknak pegi ofis
Duduk diam-diam taknak tengok laptop pun

Masa tengah hari, ada sms dari teammate
Ada keje aku kene buat
Aku pun reply,
"laptop aku kat opish.. Ye la aku buat la malam nanti"

2 jam lepas tu, boss aku pulak call
Bla bla cakap aku kene buat benda tu
Weh, kan aku dah cakap kat teammate aku buat malam nanti??

Pelik sebab hal2 keje yang sepatutnya aku setelkan, bos aku tak tahu menahu.. Tetibe call suruh buat plak.. Kecoh ahh diorang ni

Bukannya aku lagi happy
Lagi sedey ada lah

Okay, nak sambung keje
Bye

Tuesday, February 23, 2010

i love watsons' grapeBella

::Salmea
Tuesday, February 23, 2010
salam...hello....



meSalmea suka g jalan2 d watson walaupon tade bende nak beli..tp ujung2 b4 kuar watson mst ada jugak sesuatu yg dibeli...al-kisah, last week time aunty sy datang, dia ajak g watson.wah dalam hati ni menggedik2 sokaaa...padahal bkn ada apa pon nak dibeli..... entah apa2 jek kaw ni salmea

ok laa..blaaa bla blaaaaa..tiktok tiktok dalam watson....(padahal tengah pkr2 apa yg nak beli..)----->ni org kedah kata pulon. walaupon takde apa nak dbeli pulon gak memerah otak pkr apa nak dbeli....no guddd..no gudddd.....

tetiba terpandang...grapebella(rujuk pictorial di atas sana)...urmmm....cuba2 bau..amboih...baunya adalah harum dan maniss..rs mcm nak makan ajer....urmm..made up my mind utk beli shower gel...pastu i was like..takkan shower gel ajer...ah amik scrub skalik arr....dah lama tak scrub badan..daki dah berkilo ni...ok fine...

tup2...my aunty yg gorgeous itu dgn slamba nyaa "meh sini brg2 tu..." mesalmea : "aunty nak bayar ker..?"----->dgn nada malu2 tp mahu ....
aunty : "aah.." wah haruslah bertepok2 ala monkey....kalo ku tahu mst ku raup satu set grapebella ni..hahahha...matikkk~~ keji wohh.....hahhahaha


skali g kat kaunter...cashier ckp kalo beli brg2 grapebella ni rm30 n above dapat shower gel n cream bath free....(seperti iklan d atas)....aku pandang aunty, aunty pandang aku....angkat kening lebih kurang....otometik aku berjalan kat rak grapebella n zasss hand n nail cream..syahdu u olsss...hekkk...

aku suka bau nya...mmg best...tp jgn lah korg expect grapebella ni mcm yg kat BODYSHOP...mmg la jauh beza..bodyshop pny lagik pekat dan kuat lagi baunyaa...yg watson ni just nice......padan dgn harganya lah....so now kat opis aku bwk hand n nail cream ni..yo laa...kat opis kan pakai A/C...harus la tgn kering....n lps g toilet, kan tgn kering lps cuci2 tangan bagai..haruslah menepek hand n nail cream ni yo..agar kulit sentiasa lembap gitew..dulu2 pakai lotion nerolli jasmine..tp tak sesuai la dpakai sll sbb baunya terlalu kuat...cam kesian lak kat opismate...n then try pakai petrojelly...tp ianya sgt berminyak plak....urm pendek kata, pakai grapebella ni bgs...bau tidak menusuk....

selps blk dr toilet cepat2 je apply grapebella hand n nail cream ni, pastu sec otometik wajiblah mengangkat tapak tgn dan menghidu2 bau.mmg best..sukerr sgt22....tp awas perbuatan menghidu tapak tgn haruslah dcover agar tiada yg memandang serong dgn tindakan terbabit..hahhahaha....mcm pelik je kan kalo org terpandang kaw lps apply cream, menghidu2 tapak tgn sdr.....betol tak? yes no yes no yes no???


tata..
pishh pepol


SalmeaSlim~

Sunday, February 21, 2010

Perempuan memang suka habiskan duit.. Tapi pandai cari duit juga

::ZaZa
Sunday, February 21, 2010







Picca di atas dah describe semuanya
Si kuat makan, ye! itu adalah saya
Makan di Sushi King
Bento set dah order tapi macam siput sedut
Slow ah servisnya
So, amik apa yang di depan mata dulu
Sepinggan, Dua pinggan, Tiga Pinggan,
Then berpinggan-pinggan
Lepas tu, bento set sampai, bedal lagi
Dah setel makan, nak gerak bangun punya lah susah
Perut dah ke depan
Takpe, jangan manjakan perut.
Window shopping bagai
Tengok-tengok baju untuk Annual Dinner
RETRO Bebeh
Baju kat Dorothy Perkins RM170, Kasut kat Zara RM199
Melampau nyer mata :(
Uwaaaaaaaa
Takkan nak membazir pakai sekali jer?
Ishhh ishhh.. Tak boleh..Tak boleh
Kalau nak pegi dinner, kene cari baju yang murah-murah u olsss sebab bajet tak banyak.. Kepada sesiapa yang kaya dan bermurah hati nak sponsor, sila lah berbuat demikian
So, borak ah dengan member.. Dia nak selongkar baju bapak dia.. Cool jugak..
Pastu, aku pun terfikir.. Eh ehh.. Nak selongkar ah baju mak aku zaman dolu-dolu jugak la. Ngehh ngehh ngeehhh
Tapi bile aku mengenangkan realiti...
Wakey Wakey Izaaaa
Tengok perut sendiri pun dah tahu tak boleh muat baju mak.. Haha
Ye, emak saya kurus daripada saya walaupun dia sudah punya 5 anak ketika itu.
Haiihhhh.. Saya yang tak beranak lagi macam dah ada 2 anak..
Tepuk dahi memikirkan keadaan sebenar..omg
Berbalik kepada aktiviti selepas makan di sushi king
Jalan-jalan tengok haiwan peliharaan.. Ada 2 ekor kucing comel giler.. Dan ada 1 ikan yang memang macho habis.. Tengok je la yang boleh.. Nak jaga? Errrr.. Tak mungkin.. Dan bile tengok sejenis haiwan, bulu roma terus naik.. Super glider!! Euwww.. Geli sangat ni :( Ramai orang fikir kamu comel, tetapi bukan saya
(Geleng kepala tak henti)
Lepas tu pegi tengok movie yang bertajuk The Little Big Soldier. Alaa.. Mood chinese new year ada lagi.. Layan cerita cina ah.. Lawak citer dia.. Amende la Jackie Chan tu. Aku dah gelak dekah-dekah, orang lain macam takde perasaan pun.. Apelaaa..
Seterusnya,
"Nak seploh hinggit"
Dia buat muka blur
"Nak lima belas hinggit"
Dia kuar kan duit dan kasik.. Muka dia masih blur lagi
Aku yang nak minum, lepas tu pegi pau duit dia.. Kekdahnya..
Mocha Frappy before balik
Hamboi Hamboii aku
Sakan nampaaaakkk
Malam tu keluar lagi.. Pegi Chillis.. Aku tak pakai proper.. Dah tak larat berdandan solek bagai.. .Ehh ehh.. Mana penah dandan solek. Basic ajer nork.. Bedak baby tap tap kat muka. Siaapppp
-__-
(Aku dah buat pengakuan ini, maka mesti takde sapa nak ajak aku keluar kan?.. Uhuk)
Selamber je pakai sipar oren kesayangan.. Kaki betis dah sengal ah. Jalan banyak dah siang tadi..
Makan lagi.. Borak borak.. Makan lagi.. Benda wajib mesti ada ialah mashed potato with the gravy ;)
Dan juga molten chip choc cake..
Sedapnya tak tahu nak cakap macam mana..
Anddddddd.. Hiburan masih belum berakhir disitu ye kawan-kawan. Terus ke One Utama tengok Wolfman pulak. Nahhh..15 minit pertama (iklan2 yang over lama), aku tido.. Mata macam magnet tak boleh nak bukak sebab
pertama, aku memang ngantuk,
dan
kedua, aku kenyang sangat..

Begitulah berakhirnya aktiviti hiburan hari Sabtu
Amacam??
Melampau kan?
iskkkk
 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket