Saturday, October 17, 2009

Ayam Sambal Terhangat

::ZaZa
Saturday, October 17, 2009
Dari tahun lepas, kecoh-kecoh ayam sambal.. Masuk tahun ni pun kecoh-kecoh lagi dengan ayam sambal. "KK buatlah ayam sambal.. Kitorang nak makan. Buatlah ayam sambal".. Ayam sambal oh ayam sambal.

Walaupun ayam sambal memang sedap tapi annoying dengar ayam sambal banyak-banyak kali kan? Sebab tu KK sanggup buat ayam sambal so that kitorang tak memekak lagi tentang ayam sambal?

Selalu rumah terbuka akan ada menu-menu standard raya. Tahu kannnn... Nasi impit kuah kacang, ketupat, rendang bagai..Tapi, rumah terbuka DeepaRAYA KK, ayam sambal tu WAJIB-KENE-ADA woh.

Entah sebab dia tak larat nak dengar kitorang (me,nunu and mekay) 'begging' macam aper jer.. At last, KK 'angguk' tanda setuju masak ayam sambal untuk kitorang. Yeehaaaaaaaaaa.. Kita akan makan ayam sambal dan berWii. Let's party bebeh.

Rasanya ni lah rumah terbuka saya berperangai paling tak sopan sebab sukahati gelak tak hengat dan menggelejat.. Ni Wii punya pasal. Bukan salah ayam sambal kasi kitorang hyper. Tak tak..

Wii best. Game yang mula-mula main ialah BOXING. Saya vs Salmea. Kelakar wohh. Sakit tangan sebab tumbuk angin. Sakit perut sebab ketawa. Nunu gelak tersiput sedut jer time ni. Ecececehh.. Ye..ye.. memang tahu perangai Iza and Salmea buruks.. Bile boxing mana boleh ayu sopan.. All out lah orang kata. Kaki tangan semua nak naik dah.. Best sangat..Sampai peluh dibuatnya.

***photos and captions by Nurul



PPG 1: weh apsal tak dapat tumbuk ko?
PPG 2: taktau..hiyarkkk..haha kena ko


PPG 1: hiyarkk..amik tumbukan hikmat 8.1
PPG 2: weh round belom start lagik la..tekan 'A'


PPG 1: hiyark..hiyarkk..K.O..K.O!!!
Kucing : Ni pehal minah ni?? gaya mcm mop lantai pon ader gak..


PPG 1: Smackdownn ko!!!
PPG 2: Weh aku belom readyy..mane acii??


PPG 1: hiyarkkkk....
PPG 2 : weh..tak aci...tak ready lgk..lagi sekali restart..


Ada lagi few games yang kitorang main. Mario cart, Resident evil, Chicken shoot. KK and husband KK sama-sama support PPG yang baru setahun jagung dalam arena Wii. Jakun kan?

Zaman berubah. Nak main tennis tak payah nak berpanas berjemur kat court. Nak main bowling tak payah nak pegi Cinneleisure atau OU bayar satu game RM8.. Tak payah nak bayar extra RM2 kalau takde stoking. Nak main golf, tak payah pegi Kelab Golf Tropicana.. Semua FOC kat rumah KK. Siap dapat makan Ayam sambal lagikkkk.. Jangan jeles uollsss

Thanks a LOT to KK sebab masakkan ayam sambal. Sedap betul. Bukan nak bodek, tapi itulah realiti. Tak percaya? Yang tambah nasi minyak?? Yang tambah ayam? Yang tambah acar?? (Banyak giler tambah..walaweiii)

Oh..Saya dasar pelahap ker? Hahaha.. memang lah kuat makan kan.. Erm..Okay okay. Kita tengok Nunu. Sedia maklum, dia yang taste-ala-omputih memang tak berapa suka makan nasi. Kat rumah KK, siap tambah nasi lagi. Cayalah KK.

p/s: Kalau rajin, masak lagi.. PPG memang sedia datang makaaaannnn.

p/s/s: Agak-agak, kalau orang google ayam sambal, link tak ke blog ni? Banyak sangat perkataan ayam sambal kat dalam entri. Maybe KK boleh letak resepi ayam sambal :)

Friday, October 16, 2009

electrolux bagless cuteeeee muteeee...

::Salmea
Friday, October 16, 2009
haaa tuh dia...cik sAlMea pny vacuum cleaner.....cute kan??macam tuan dia lahhhhahakssss....


al-kisah ptg smlm, akak dah tak tertahan lagik nak beli vacuum cleaner....trus2 pas berkayu dgn PPG akak zass truih p kedai alat letrik...haaa amik kaw....g beli trusss....bkn apa, akhak lama dah pendam perasaan tue...akak tak fandai sgt la menyapu lantai..tak bersihhh..tak puas ati kekdahnya.....bergegas la ke kedai kok seng letrik kat area akak tue.......



tgk skit2 trus puas ati jenama samsung 1500watt..wah tak puas ati ni sbb watt kecik sgt..tp takpa lah..murah katanyaaa...karer merah..urmm mmm ok laaa...skalik bukak purse nak bayaw...alamakkk, kad tertinggal lam beg merah!!!!!smlm g gym, pastu kuarkan kad nak bayar apa ntah...then lupo nak taruh blk lam purse....hhuhuhu...muka akak time tu jgn citer la...kecut cam buah kiwi kering jer...afta say sorry n tell i wud be back later....pastu dah tak kembali2 u olss...matikkkkkk kena sumpah kan??...


mmg niat nak kembali, tp akak rs tak sedap ati..dia ckp tutop kul 830...time akak blk umah amik kad br kul 745..so, why not round2 jap tgk kat kedai lain duluk...mmm.....g kedai apek kaler ijau merah, urmmm model yg mcm kat kedai kok seng harganya lagik murahhhh..wohhh takleh jadi...fine..akak pon cruising la area2 situ yg kebetulannya ada lagik satu kedai letrik oink2...try masuk tgk dl...wohhhh lagik murah dr kedai letrik apek merah hijau td.....urmmm....apa lagik..lantas bertanya lebih kureng..trus decide amik vacuum yg model cam kat ats tu..sama sebijik u olsss.....haaaa!! nak tau?model yg akak dah nak beli mula2 td kat kedai kok seng, perbezaan harga adalah rm50....sgt tinggi perbezaannyaa!!!!!!


adhek22...morale of the stoghy is...survey dl sblm belik apa2 brg...nyumamamammama.....


so, apek letrik kok seng, akak dah say sorry earlier...n jgn la sumpah2 akak yer...alhmdllh ada hikmahnyer kad akak tertinggal smlm...alhamdulillah syukurr....jimat rm50 akak...tp akak beli vacuum yg lagik mahal dr kedai kok seng...lebih mahal sbyk rm35 ajer pon.....pnyla nak lari dr kedai yg jual mahal...skalik beli yg lg mahal...kekdah??erm kali ni akak leh jawab kekdahnya..iaitu vacuum ni model baru...berbanding yg kaler merah akak nak beli mula2 tu....dah la nak beli bag dia susah...sbb dia model lama n jarang2 ada org jual bag model itew....hahahhaha..yeshhh...makasih2....mst u ols puji akak mmbuat pilihan yg bijak khan?khan??.......


ha abes kisah membuat pilihan bijak ketika membeli..skrg masuk citer akak dok diskussi dgn pekerja kedai letrik oink2bajet adek2 jer pekerja tu...tp adek lelaki u olss.,ahahakkk2..no22 akak tade gediks or getiks dgn level adhek2 ni taww


sAlMea SliM : "...blablbalbalalbblbalba....owh yg ni 1600watt...so kuat la dia sucking kotor2 abuk2 tu kan?"

tetibaa.....kedengaran

adhek oink2 : "hek..hek..hek..."

sAlMea SliM :"err kenapa..?"-------------->menjadi blur...%^&%

adhek oink2 : "...........^*^$*(()...nonenoenoenoenoe..........."---->dia dok mumbling sorg2 n ngarut2..smbl terbatuk2 kecil utk cover malu......kekdahnyaa??


n then akak br tringat akak sebut "sucking"...owhhh...itu sebabnya..akak pon apa laagii...dah dia tu pangkat adhek2..akak pon sakat laa...


sAlMea SliM : "erm bukan....kenapa gelak2 td....apa yg lucu...?"------->sambel2 wat muka garang2 n suciiiiiiiiii murni..


hAHaHaaaaaHaaaaHaaaa...amik kawwwwww!!kan dah tersiput sedut kat situ kena ngn akuw...?sambung gelak2 smp senak...ala dik takpea...akak ni bosan...so dah ada benda utk disakat, sakat ajer laaaa...dl time dok ngn famili...dajalkan adik2 sendirik.......skrg, dok sdr...adek2 kedai letrik pon jadiklaaa utk ilangkan gian membuli..wihoooo....

*mcm la adik oink2 tu baca blog ni kan??anyway....


p/s=akak adalah tak reti membuli kawan2 yer...espc bila kawan2 akak adalah lagi berusia dr akhak...


~~larikkk laju22


chow...

saLmeA~

Thursday, October 15, 2009

s..Q..Ua...sH...

::Salmea
Thursday, October 15, 2009
hello..hello...bersiaran lagi kita d rancangan....senam senaman bersama akhak inDah.....~petirrr....

urm...best nyer bersquashy kemarin...akak feeling2 diva berdress pendek bagai....ala2 serena william kata nurul si kurus itew..kahak2 kekdahnyaaa....

ok tetiba...akhak byk keja plak nak kena siapkan today....hamek kaw..smlm dah rehat2 bagai kan??so today kena bertungkus lumat...huhuhuu...later ah akak hapdate kat new entry..huhuhu......


chow~
sAlMea..

Wednesday, October 14, 2009

.......assam asiinnnn....

::Salmea
Wednesday, October 14, 2009
ni lah hasilnya bila bwk org tak makan seafood ke sushi king....dia makan ciken kat sushi king.....kah222 berjaya mak menggodek nurul si kurus ke sushi king....tp kesian gak bwk dia..sbb dia tak makan seafood kekdahnya.....tp since dia dah ckp "ok"..apa lagi..haruslah mak gode gode godeee heppi....bwh adalah hasil tangkapan gambar mak ke atas makanan si nurul kurussss itew....gelak bertubi22




nothing much to potpet22...sbb nurul dah tulis suma....so mak nak menambah nokok perisa ja nih
penggemar sushi...sila ber dash-ing ke sushi king skrg kerna sushi2 adalah murah banget..isi borg membership di atas, bayar rm20 n later u will get rm20 coupon..meaning membership adalah free kan??

aku diketawakan whole heartedly oleh my bf sbb membership ni...tatkala itu aku rs cam budussss dia ckp :
Jb -"kena bayar rm20 pastu berapa ratus u kena spend to get back rm20 value tu...blablabalblaaa"hakk222 dia smbung ketawak lagi...
salmeA -"nonono...u need to understand...membership ni freee...sbb u bayar rm20 n then dia bg blk dgn coupon rm20..."
blablabablaallaa...dia takmo kalah gak nih...*ego nih dia nih...
at last dah nak smp ke garisan penamat...dia ckp..."yer la..tu pon kalo coupon rm20 tu tak ilang..."wahhh ????hishhh..tak ilang pny laaaaaahhh....mak bkn suka bg ilang brg2..alah tu tektik nak bg mak kalah la tu..no way...say 'NO' to kekalahan..hahhahaha..sbb benda betul kan u ols?
*pastu dia ketawak panjang lagi....motip??lawak sgt kaaa?hishhhh
oklah..penamatnya di akhiri dgn indah (as in happy ending lah tau....bkn indah 2 merefer ke apa2 atau sapa2 :P )
salmeA - "nnt i bg u coupon tu ok?"......since sushi adalah his fav...
hantu sushi dia nih...penah dl time 2nd time ngedet..hehhehehe..dia paksa aku makan raw fish...omg!!! urmm time tu takleh la jengey2 bijik mata ckp takmo kan?mst la nak tunjuk heroin jugek..nak tunjuk kewll jugek as in "hey i am kewl ...i can eat raw fishhh toooo"..padahal dlm hati eeeewwwww yuckckckckkckckckck.......
Jb - "nope..nnt kita p makan sama2.."
see...penamat yg indah khan?khann??hhehehehe...~gediksss amat
chowwww..
sAlmea~






Monday, October 12, 2009

Kopi secewen

::ZaZa
Monday, October 12, 2009
Langit dah hitam
Bulan malam ini tak pasti ada ke tidak

Keje masih bertimbun
Volume of work masih sama dengan pagi tadi
Dah 8 jam berhempas pulas, beradu tenaga depan laptop
Hasilnya........MASIH SAMA!

Weiiii...
Mana ada melangut tenung laptop sampai meleleh air liur
Mana ada goyang kaki tadi
Mana ada potpetpotpet gosip dengan amoi-amoi
Takde..

Buat keje..
'KonsenteretS'
Dah siap sket, keje ditambah lagi, ditambah lagi...
Ha..tak aci weh..(berkira ker?..uhuk)
Gaji bile nak tambah lagi, tambah lagi?
Harapan.............Cittttttttt

Nescafe dah ada secawan
Nak mula buat keje la ni
Liatnya (macam keropok lekor dah sejuk)

weekend..

::Salmea
whoaaa best...mak br blk dr jalan2 ober the sea gituh....mak tergilakan kaw....(kekdah membahasakan diri mak????)*gilosss


whoaaa bestnyer g jalan2 ritu...tp sedeh ah sbb lupo nak amik pic kerna terlalu happy berada di bumi itu.....


urm g jalan2 sana dapat kawan2...kawan2 adalah merupakan budak2 skolah darjah empat..bertemu ketika mereka berempat berjalan kaki pulang dr skolah...lucu jer....nama jalan tempat kejadian ialah JALAN KuBOr....aku pon feeling2 tourist bagai..(hahahahhaha)....n tetiba rs nak pusing ke kiri..gagaggagaggaa...kuboran penuh di sblh kiri ku....wajib berjalan laju2 n dah tade feeling tourist lagi.....ok2 aku akan start citer dr awal....start dr bertolak dr umah......


*bersambung malam ni...


wei aku dah wat entry super panjang berjela...skali bila hit publish button internet tade plak.......haruskah ku menyumpah seranah TM???chilakak



paham tak cmna perasaan kalo kena wat keja 2 sm sebjik 2 kali??haaa mcm ni lah aku rs...mencikkkkkkk!!!!!



baik aku g dapor korek2 makanan...satg dah sejuk sket ati br smbg blk..HISssssHHHH!!!!







Sunday, October 11, 2009

Fokus pada perut

::ZaZa
Sunday, October 11, 2009
Tido mati. Tido lena. Tido nyenyak. Tido tak hengat. Tido tak sedarkan diri.

Sebab tido yang macam tu..maka bangun lambat hari ni. Today is WEEKEND woh. Ada sapa kesah? (muka seronok semacam)



Semalam buat acara makan-makan secara berkumpulan. For sure ajak PPG. KK and Salmea yang datang (hoyeahhhh) KK ada upacara keraian hari jadi. Paham woh



List tetamu saya hanya mereka. Boleh gitu? Bukan taknak ajak ramai-ramai, tapi sebab masa pun singkat. Lepas maghrib baru start. Orang ramai datang at one-time, macam mana.. Takkan nak berdiri pulak kan.. Kesiannnn...



Hal berdiri bile datang rumah terbuka memang pernah berlaku. Masa belajar dulu. Housemate memang suka dan semangat dalam hal-hal masak. Dan saya punya ramai konco-konco. Buat open house, apalagi memang ramai yang datang. End up ada yang berdiri kat luar rumah.. Ouhhh.. Tapi, diorg rilek je (kot) sebab masa tu belajar. Dah cukup best bile dapat MAKAN-SEDAP-FREE dan dah best bile JUMPE-BORAK-GELAK dengan kawan-kawan. Dalam kepala, mana pikir benda lain dah... (bestnye student life..rindu :'( )



Dah..dah..bile fikir hal seronok-tak-fikir-macam-macam dulu-dulu, mula la nak emo sorang-sorang. Mula la nak compare-compare dengan keadaan tertekan dengan kerja sorang-sorang. Aaiiipppppppp



Berbalik kepada sesi makan-makan semalam.. Thanks to Nunu and Salmea sebab datang. Walaupun duduk terperuk bertiga kat one corner, tapi gelak tawa kita (..gelak saya yang melampau..) memecah suasana malam.. Lawak la sebab benda lawak. Sampai Nunu tersembur air sirap.. Hakhak.





From left (negara) : Filipina, Indonesia, Australia maybe... (baru balik dari kejohanan tenis terbuka)

Monday, October 5, 2009

Salam 1Malaysia

::ZaZa
Monday, October 5, 2009
Badan penat tapi masih tak boleh tidur.. Padanla kan sebab jam dinding baru menunjukkan pukul 10.05 malam.. Awal lagi. Tapi serius badan macam dah lembik. Sehari suntuk statik tenung laptop sampai nak tersembul biji mata. Banyak kerja awal-awal bulan ni. (menciiiii) Tadi, ada insiden yang membuatkan saya cuak-cuak badak. ~Blur seketika. Yela.. Masa tu tengah syiok tepuk-tepuk perut sebab kekenyangan, sah-sah otak lembap sikit. Bile dapat satu case macam tu, tak tentu arah ah. Apa lagi.. terus roger PPG la. Emergency! Emergency!..Emergency!!!!

Cerita kat PPG (KK & Nunu.. Salmea tak dapat dikesan masa tu..). (walhal kerja saya takde-kene-mengena-ciput pun dengan kerja diorang).. tapi.. mereka la yang boleh memahami. Boleh bagi nasihat yang sewajarnya. Uhuk..

Thanks korang. Nanti claim Teh Ais eh :)

Kerja banyaaaaakkk :'( Rasa macam nak berenti kerja laaa. Nak duduk rumah. Tapi nak kaya raya. Nak duit banyak. Nak shopping. Nak jalan-jalan. Nak tengok tv. Nak layan movie. Nak main game. Nak kuar lepak. NakNakNak.....Okay. okay.. Dah. Dah...(Tahu la dah malam..STOP berangan Iza oiii!!!!!!)

Kalau tak buat salah, Kalau tak kacau orang, kenapa perlu menunjukkan sikap tak suka itu? Nunu cakap saya yang "naive". Ye, memang ada orang tu tak buat salah, tapi saya kurang gemar. Tapi, takde lah nak kutuk depan-depan, takdelah nak cari pasal, takde la nak kerek-kerek, takdelah nak poyo kan. Buat tak tahu sudahlah. Senyap. Tu jalan paling mudah.

Saya still tak faham kenapa perlu ada hasad dengki. Perlu ada iri hati. Perlu ada perasaan ketidakpuasan hati. Perlu ada sikap mazmumahla senang cakap.

Kata 1Malaysia. Prong Prang Prong Prang sana sini. Kecoh salam 1Malaysia. Kecoh lagu 1Malaysia. Kecoh iklan 1Malaysia. Kecoh dimana-mana hal 1Malaysia. Tapi, masih ada yang tak tahu tu semua ke? Hoh. Memang dasar katak dibawah tempurung.


"Gua tak kacau lu la beb, lu jangan kacau gua boleh??"

.......donkey...dong...donggg....

::Salmea

hari ni...ok...ada beberapa insiden....ehem...tetiba aku terpikir nak hapload gambaw donkey ini....korg mesti tertny2 motipnya....."donkey adalah minatang yg tidak disukai ramai kerna kedangkalannya..."
see....dia terangkat sebegini rupa pon dia buat derk jaa..slumber jaa...mcm ni lah aku ibaratkan "seseorg" itu...(*u know who)...
*ey PPG.....decipher the code.
td aku blk dr makan2 after work...letih...n badan cam tak wangi(kui22)..n then lift plak wat hal...blk2 "seseorg" itu telah menumpahkan air kat atas rak aku n tak lap blk..aku yg kena bongkok2 lap...apa ertinya?owh dia berak..aku plak yg kena cuci??????i wish i cud say this rite to her face.."u r so pity donkey....u r trapped in human boday" keterlaluan ker aku??erm.. a bit...but i dont care....
lalalalla....
sampai di sini sahaja, entry pendek lagi kontot ni adalah sesi luahan jiwa tertekan...hurmphh i think i need 2 go for vacation to clear ma mind laaa.....
chowww...~~~
-sALmea-

Wednesday, September 30, 2009

Salmea cantek..kawen datuk...selamat ari jadi....

::Salmea
Wednesday, September 30, 2009
hak2222 poyos muejertos je kan tajuk today.....
tp itulah birthday wish (ekceli dia nyanyi2kan)yg kazen aku bg ritu utk bday aku....(padahal bday dah lepas lama dah..kuhik2).....*sila abaikan title entry atas tuh... :)

hurmph, today marathon d opis dan jugek di umah....mcm best jer rs ala busy2 terkejar2 camni..tp kalo sll sgt mcm ni mau ponin pala den....uhummmm.......

Salmea sdg makan nasik kuah kari ikan keli masak ketchup sambel2 menaip entry ini..yum22....lapo aaaa.....padahal ptg td dah bantai sebijik roti canai kat kayu (sebijik ajer u ols).....selesai menikmati roti canai yg enak lagi lembut lagi panas itu...nunu dapat call drpd KK...ckp ada gegaran kat opis we olsss.....hergh, alhmdlh....plan awal Salmea n Nunu ialah nak stay opis smp lewat malam...tetiba nunu ckp ngantuk n nak blk recharge dl katanya....kalo tak merasa la gegaran kat level 10...huhuhu....tp kat kayu KD tadak rs apa2 pon...alhmdlllh syukurr...


DIET

ha..u olsss...me nak diet laaaa....sukarnya ar nak menahan napsu makan...so me dapat idea, since nunu dah kureng makan skrg..so me ikut jer dia...kalo dia makan, br mak makan...kalo dia ckp dah kenyang..me pon benti ar makan walhal dlm hati memberontak nak makan lagi kan??

Contoh:menuruni eskalator bersama2 nunu after lunch di giant KD..."nunu2, aku nak g tapaw JCo ah...kaw nak tak?" nunu ckp "takmo aku dah kenyang"..maka terkulat2 la salmea di situ.."ok2..aku ikut kaw..."dlm hati nangesss jer.....bergerak dgn lemah longlai ke kereta(sbb tak dapek JCo)...tgh dok psyco2 dr sdr drpd membeli JCo..tetiba nampak sorg adik ni pegang plastik mengandungi sekotak JCo...OMG...Salmea istifar byk2 kali dlm hati smbl cuba lagi memujuk hati dan menegah nafsu drpd menghasut......tp nafsu maseh lagi jahat..."salmea japg kaw suruh la nunu drive ke JCo..."ergggkkk???tetiba tersedar dr lamunan...owh sgh jahat napsu makan aku....at last aku kuat iman, tabahkan hati...aku takkan beli JCo hr ni...Noooooonooonooooooo!!!.....hampir2 smp ke kereta....aku ckp sorg2 tp kuat2 utk convince kan lg diri buat kali terakhir...."takpa....jgn ikut nafsu..ada byk lagi hari...makan JCo later2 lah.."
nunu sengeh2 "Hoi lamanya kaw psycho diri sdr..."..heheh me then tersiput sedut n then gelak2 utk cover maluuuu...


huhuhu..takpaaa berkorban demi ingin memakai kembali baju2 best sayer...skrg dah gumuk smp pakai baju dah rupa plastik kecik yg disumbat dgn macam2 benda smp terbluwek2(can imagine or not??)huhuhu........sedehhhh......
%%kata nak diet tp td ckp sdg memakan nasik tgh2 malam kan????%% :P

tu citer tgh hari....
citer petang2 hari ada jugek...

venue:otw ke kayu KD
medium:sang kancil puteh
PPg:salmea,nunu,mekja

we were talking n elaborating on plate number...WSA...BJM...AFR..BJW...umphh ntah apa2 laaaa diorg ni kan...pelik2 ajerrr..... :) me sengeh2 badak sorg2


choww.....
-sAlmea-

Tuesday, September 29, 2009

Bile rindu, dengar lagu TAMIL

::ZaZa
Tuesday, September 29, 2009
Lama saya pendam perasaan ini.. Lama saya simpan.. Lama saya tahan..

Orang kata, penantian itu satu seksaan

Ye, memang-memang! Orang kata ke, sapa kata ke, saya angguk tanda setuju (siap dengan muka serius lagi sambil angguk2 okay...sila bayangkan cepat!)

Dan akhirnya.... hari ini berakhirlah impian itu

Break the record lah..(orang kata lagik)


Pengumuman-pengumuman..Saya dah pegi gym tadi.. Ingat senang ke nak ke gym solo? Susah wooo.. Jadi, buat kardio.. Sejam workout..Tetes-tetes peluh jatuh dan saya rasa puas. (saya rasa sexy juga) Saya rasa berat badan turun 2kg.. Ceh.. Lemak dah berkumpul sebulan, mana mungkin dalam tempoh sejam boleh cover semua. Maybe 200gm turun. Ishhh.. Tak sure la berapa yang turun. Macam sama jer.

Iye la.. Sama jer.. Atau naik sedikit selepas workout..Errr.. Errr.. errrrrrrr....

Sebab........Lepas workout makan sepinggan mee rebus dengan teh o ais kat Steven's Tea Garden.. Nama restaurant mat saleh habis kan? Ahaksss..

Empunya kedai bukan Mat saleh..
Pekerja juga bukan Mat saleh..
Menu pun bukan taste Mat saleh
Lagu yang dipasang, Mat saleh tak faham sebutir pun..(Jangan kata Mat saleh, saya pun tak faham..)

Foiinnneee.

Untuk menceriakan suasana, Kebun Teh Steven memasang lagu Tamil-jiwang-habissss. Kepala, bahu, pinggang, bontot semua rasa nak goyang-goyang.. Aiipppp... Bontot tak...Bontot statik sebab duduk dengan sopan ayu..

Steven's Tea Garden tu boleh dirumuskan oleh saya sebagai Kedai-Mamak-Eksklusif. Dari semua aspek. Lokasi, Pekerja, Design, Keadaan kedai, Menu & Harga..Macam-macam ada.. Roti Canai, Roti bakar, Nasi Lemak, Nasi goreng, Asam Laksa, Mee rebus.. Kari Kepala Ikan..Banyakla nak list.. Sila pergi sendiri ehhh.. Nanti saya cakap kat mana (dah malas nak recall dah sebenarnya..Uhuk)

Sesiapa nak makan sambil layan lagu Tamil, silalah menuju ke Steven's Tea Garden Sunway Pyramid.. Lotnya di OB3.LG1.1. Boleh cari? Ala..yang dekat dengan roundabout...area gloria jeans.. Tahu tak?..yang area tempat malam-malam-meriah-meriah tu...Ishhh.. Tak tahu gak? Nanti tanya kakak kat concierge counter je la ek.


p/s: Kaki sakit giler.. Nahhhh... Semangat sangat layan treadmill....Amek aku

berlepakkan..

::Salmea
10.24pm
Facebook
aktivitas mencuci akuarium...dan urusan jual beli ikan2....
tetiba mood nak bercucuk tanam menjadi pudar....huhuhu
*sambel2 dgr lagu Hotel Room -Pitbull..feeling ala2 kelabing sbb br blk dr kedai makan yg berseblahan dgn kelab malam...

earlier

lepak2 kat St.T.Garden....sembang2 la ngn nunu n mekja...mcm2 la sembang......(aku dah listkan point2 utk d elaborate tetiba malas plak nak elaborate kat sini...)..mula2 td siap set alarm nak bgn awal nk mengarang kat blog..skali rasa malas sajork...urmmmm..takpalah alang2 dah tdo lambat, hapdate jer b4 tdoq...td tgh bc blog, tetiba gelak2 sorg..mst **kemek yg dlm bilik tu pikio aku neh gilosss...sukati aku la kan...bkn aku pinjam mulot kaw nak bergelak tawa sorg2...herghh...okla nak smbg baca blog smp tertdo..


**horsemate haku.. :)


choowws..
-Salmea-

ceriakan hari mu.. :)

::Salmea
hello.......
today adalah beeezee berbanding hari2 yang lain(see gaya penulisan pon berubah mengikut mood.. :) :)).....umph hari ni pegi reset maybank2u pwd..(call ja pon..eheks)..urmph macam biasa website maybank adalah slow dan operator maybank adalah sikit2 kerek....humppprhhh...tp tak kesahlah...aku adalah happy hari ni...

td adalah p mcd drive thru kat KD..skali time nak order...:

meSalmea(mS):"ayam goreng spicy set large satuh..."--->perasaan adalah melonjak2 happy sbb bakal mendapat glass Mcd yg kewl itu

penjualMcd:"maaf, hari ni tak dapat jual ayam....."

mS:"urwkkk...maksudnya????"--->terkejut biawaks n tersentot

penjualMcd:"bekalan ayam tak sampai la rini..tade ayam ..."--->sambel sengeh2 kakak penjual mcd yg kurus itu.....
*naseb baik kaw sengeh kan....bagus kak kurus dan puteh..i loike u...hekkk22

mS:"branch lain pon sama ka?"---->maseh tak pueh ati..nak gak ayam goreng dan glass coca cola yg free itu

penjualMcd:"tak...tempat lain ok..."

n then memecut dgn kadar sang arnab yg memenangi perlumbaan kedua.....yoshhh33...

ke MCD bandar utama plak...
perghhhh nyemmm u olsss..kereta adalah berderet2 n 10 buah kereta lagi di depan..jam dah kul 1.07pm...halemak...nnt apa plak kata si Apple kat opis kalo aku mashuk lambat...huhuhu..tawakkal ja laaa..huhuhu...

ok, at last dapat jugek set itu..n rini mintak glass pink karer..yeahhh....sukerrrr....kedoink3333...

alhmdllh slmt memakan fries yg panasss smbel memandu blk umah....burpp alhmdllhh...

owh air asia ada free tiket..mak adalah happy skalik.....dia ckp 20% less tp tgk2 free plak bila booking tu..apalagi ni lah di katakan rejeki datang mencurah2..syukran ya allah....

da dee duuu....
*sAlmea...

Saturday, September 26, 2009

Obses terhadap Kampung Halaman (sehari sebelum pulang ke kota raya)

::ZaZa
Saturday, September 26, 2009
Masih di kampung halaman dan perasaan untuk pulang ke Kelana Jaya ialah KOSONG. Taknak balik KJ. Taknakkkk.. Taknaaakkk... (hentak kaki plssss)

Baju-baju dah dikemas. Sedih sewaktu lipat baju yang tak berapa banyak tu...Kuih raya nak kasi officemate mak dah pack kan. Semangat ye nak anak dia pulang ke kota raya secepat mungkin sesudah subuh esok pagi. Ouchhh..Atau mak taknak saya lupa kuih raya 2 balang itu. Nanti kawan-kawan di ofis akan mengamuk tak tentu pasal sebab yakin-dengan-sepenuh-hati saya pasti bawa buah tangan.. Cehhhh.. Air liur mereka dah meleleh teringat rempeyek.. Sorry..tahun ini rempeyek-kacang bertaburan-sedap tu takde, sebab masa saya singgah di kedai untuk memborong, rempeyek dah SOLD OUT. Padanla..saya pulang pun sehari sebelum raya kan...(*angan-angan: rasa nak bukak bisnes rempeyek pulak bulan puasa tahun depan, bajet mesti laku giler...Duit oh Duit..)

Walaupun di kampung halaman tak ada Coffee Bean, Starbucks atau Nandos, Kenny Rogers mahupun Nasi Kandar Kayu, Pelita segala...(wehh, banyak giler kalau nak list kan...)...Tapi kat sini ada Nasi Beriani Samudera yang enak, ada kuih muih yang MURAH dan SEDAP sampai hari-hari tak jemu nak beli, Nasi Lemak yang buat kau lupa hal kalori kolestrol segala, Kek coklat RM10 yang mak beli sampai 5 sebab sedap gile confirm boleh buat kau terkenang sampai bila-bila.. Kat KL ada??? Ada yang murah, sedap, enak?? TAKDE. DOT

Kat sini ada Laut..Kat KL ada? Ada???? TAKDE....

Kat sini ada jual contact lense harga RM45 sekotak. Kat KL ada? Ada??? TAKDE....... Kat KL RM60 okay..Walhal benda sama jer.(sebab baru tadi beli dan sewaktu proses jual-beli diadakan, ternganga bile Amoi tu cakap RM45.. Hah!.. Saya tanya untuk kali kedua untuk kepastian.."berapa?".. "empat puluh lima saja maaa"... Terus ambil 2 box... Huweee..Kan dah jimat RM30)

Okay okay. Sebut takde segala tempat makan yang well established dek brand, nampak sangat rumah saya macam ULU ke? Ye la.. mengaku..mengaku..Boleh tahan la kan ke-ULU-an dia, but who cares??? Di sini bumi dipijak...adik-adik, sila sambung simpulan bahasa itu :P

Walau apa pun, saya harus terima hakikat.

Esok memang kene balik :(

ESOK, moga saya selamat sampai hendakNYA :)



XOXO
Esok nak drive dah. Mahu tido awal. Nite everyone. (Mahu mimpi bos suruh extend cuti lagi sehari)


p/s: Cant wait to meet PPG.. Ini yang paling lama tak gossip-makan-beriadah bersama...Hoyeahh

cemas..cemass...cemasss u ols....

::Salmea
br balek dr klia...

pergh letih giler sbb td gatal2 b4 boarding, nak bwk cik MM n cik LL g jengok2 LCCT...tak penah tgk Lcct kekdahnya dua org cik mek molek tu...skali otw blk nak ke KLIA, silap amek jalan....amek kaw..padan muka kaw....supposed to amek kiri n ikut signboard TERMINAL....konon2 nak blk ikut jalan yg dtg td...skali silap, nak menuju ke KL kekdahnya..dah la tu...cheq cemas sbb lagi 55 min je nak boarding minah 2 hekor tu...pastu org tol tu kerek ok?org dgn cemas2 tny mana nak patah blk ke KLIA, mamat tu cakap dgn sgt3 lambat(sengaja taw!mencik haku)...igt kaw bgs sgt???just imagine la kalo dia dlm situasi cheq...org nak cepat buat perangai t**k plakkk...budusss, sbb tu la kaw keja tol ajer....double KG betoi....

time tu.....cheq pecut keta tecik cheq tu smp 150km/j....gilalahhhhh....rs cam nak nangis n blur n also rasa nak stop tepi highway n pasrah ja kat situ...tp cheq lawan perasaan tu..cheq tawakkal bca doa segala...phewww allah pemudahkan kat cheq...syukurr sgt....

huh, nasib baik my prince amoure ada...agak berpuloh2 kali gak la call tny direction....pergh..alhmdllh slmat gak smp on time.....kalo missed the flight, kopak la cheq kena belik tiket baru kat minah 2 hekor tue..wuuwuwuuwwuu....


morale: next time jgn teragak2..perasaan teragak2 tu dtg drpd syaiton...

*Salmea :)
 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket