Friday, March 12, 2010

Mat Endon..apa hal?

::Salmea
Friday, March 12, 2010
salam.....holaaa pepol...

aku kehairanan laaa....sapa eh sabotaj phone number aku kasik kat mat endon? ni bkn kali pertama yer kawan2 mat endon cuba nak tackle aku melalui phone? ini adalah sibai okeh?----->tak teragak2 lagi aku mencarut...sbb amat benci.


ok2 aku bknnya menci mat endon or apa..BUT...saket hati kat sapa yg bg phone number gua kat mat endon yg sdg mencari kekasih? eiihhh tolong laaa...kalo mahu sgt kekasih, pegi la masok magazine yg ruangan MENCARI KENALAN bagai tueee.......

kisah dingorat oleh mat endon adalah begini :

last nite, 11 march 2010, Murni SS2 :

dapat msg dr number tak dikenali 016-3******,katanya lebih kurang begini :
" aku suka awak kawan nya rai sam"
tunjuk kat PPG msg tu n reply blk :
"aku pon"
org tu reply :
"boleh berkenalan?boleh jumpa?"
end di situ shj, mls aku nak reply dah..ayat pon pelik jer..
today, 12 march 2010, rumah :
number sama call tros okei, n camna aku dapat detect dia mat endon :
MS=hello
Mat Endon (ME)= hello, tgh watpe?tak keje ke?---->motip tetiba tanya begitu?aku kenal kaw ker?kaw sape hah?
MS=erm ni sapa?
ME=Hisam..hehehhe...
MS=mn dapat number?sapa bagi?nak cari sapa?
ME=owh ni number edi bg...
MS=sapa edi?edi duduk mana?
ME=kawan...(*duduk mana2 ntah)
MS=owh silap number.
ME=Nama sapa?--->ewah ada hati nak tny sapa nama?gatai vavi..
MS=nama Ani.
Me=Dudk maner?---->slang kay el tak hengat ok?
MS=duduk PEnang.awak?
ME=aku...eh.sy perak...----->ok dah bocor slang endonnya...kah...
MS=org endon ea?
ME=heheh ....
MS=cr ckp lain jer..edi keja mana?
ME=aah aku org minang..kaw ni..hehehhe..edi keja kedai 99.
MS=*&^(*&(& owh22 tade kawan keje situ.silap org.
ME=heheh, ye ke..edi yg kasi number ni....
MS=hish tade kawan keja kedai 99.sumpah, ari jumaat ni.
ME=heheh...tak baik sumpah2 tau..----->geli bulu aku dgr.vavi again...
MS=ok dah, tataaaaaa!!!
mmg siol laa..number aku mmg femes dgn mat endon..ni kejadian kali kedua dah...cehhhh!!!! me dont loike.. :( :( :(
tetiba aku terpkr, mcm ni agaknya anak gadis msia terperangkap dgn pujuk rayu mat endon n then kawen lari n ekot diorg blk ke endon sana..huhu..sedey.......
mesalmea~

Apakah Bubble Tea

::ZaZa
Pagi pagi buta, aku dah teringin bubble tea
Belum mandi lagi
Dengan mata separa terbuka
Dengan muka selebet
Aku dah teringat honeydew bubble tea

Fine

Aku nak mandi
Lepas tu pegi beli bubble tea dekat Giant KJ
Owhh Owhhhh, ada lagi satu port yang jual bubble tea kat Kelana Mall
Tak pernah cuba lagi
Rasa dia standard punya la.

Kejap-kejap..
Sekarang baru jam 8pagi
Mana ada kedai bubble tea bukak lagi

Mamak ada lah!!


Bye
Sambung tdo sampai agak-agak kedai bubble tea bukak!

Wednesday, March 10, 2010

Hips Don't Lie

::ZaZa
Wednesday, March 10, 2010
Jalan macam orang fatah finggang
Okay..itu yang Mea komen bila nampak aku semalam
Memang sakit ah..Tak tipu..
Pinggang, belakang pinggang..
Ni gara-gara joget lebih

Baru 10 hari dah kecoh sakit sana, sakit sini eh
Lu try dulu baru lu tau!
Semalam pegi klinik
Sebab memang tak mampu nak pegi gym
Takde idea nak buat apa bile balik ke rumah
Luangkan masa bertemu dengan doktor dulu

Dapatkan consultation lah kekdahnya
Nama aku disebut
Dengan jalan penuh sopan aku pun masuk bilik *doktor
*Doktor ialah lelaki berumur



Doc : Kenapa?
Aku : Sakit pinggang
Doc : Baring
Aku pun baring..
Doc : Angkat kaki, Naikkan kaki 90 darjah
Aku terus buat muka..WTH.. Aku pun angkat je la kaki dengan muka sengal dan tangan pegang lutut
Agak-agak la, aku pakai baju kurung dowhhh...Nak angkat-angkat macam tu.. Kalau tak cover, tak tau la kan..Aishhhh
Kepada apek badan sasa, tak payah tunggu kehadiran aku kat gym.. Sebab aku rehat sehari dua ni..
Doakan aku semoga cepat sembuh.
Peace

Sunday, February 28, 2010

MARCH start hidup baru. Yuk!

::ZaZa
Sunday, February 28, 2010
Bulan March,
Ada few things yang aku nak buat
  1. Maximum hari pegi Gym. Kalau boleh hari-hari pegi gym =S
  2. Lepas gym, makan buah, minum bliss or others yang berkonsep kan buah. No otherssss (nasi, burger)..aiipp..aiipppp
  3. Pegi keje jam 7.30 so that aku boleh balik awal. Sampai ofis jam 8 gitewww
  4. Buat keje dengan lebih sistematik. Fully utilise semua masa yang ada dari jam 8 hingga 5.15
  5. Taknak miss breakfast. Jangan lupa makan supplement!!!
  6. So, kene bangun lebih awal setiap hari.. Dang! 6.30 bangun everyday? AMacam?? Ada berani?
  7. Iron baju siap-siap la sehari awal. Atau iron baju untuk seminggu.. Bapak rajin!
  8. Belajar masak untuk dinner kalau tak pegi gym.. (Ini yang paling sukar sebab aku rela tapau apa-apa...Ishhh.. Masak plsss... masaaakkk...)..
  9. Belajar setiap malam. At least sentuh jugak paper p1.
  10. Tidur awal. Tidur cukup.

List tu memang tak ikut turutan langsung. Ahaks.. Suppose macam ni

6.30 Bangun
7.00 Breakfast
7.30 Vrommm pegi ofis
8.00 Buat keje
12.00 Lunchie
1.00 Keje sungguh-sungguh
5.15 Zasss ke Gym
8.30 Pulang
9.00 Baca buku, cuci baju, setel apa patut
11.45 zZZzzz


Okay, detail sekali. PPG, Korang dah tau jadual aku kan?? Tau tak kenapa bubuh benda ni kat sini??? SEBAB KORANG KENE INGATKAN AKU SELALU!!! Supaya aku tak lupa.. Ouhhhh.. Supaya aku sedar diri sentiasa.

Thanks PPG!!
xoxo


Celebrity Fitness..Kami Datang

::ZaZa
Girls,
I dah nak balik Petaling Jaya
Tapi hati I berat nak meninggalkan rumah
I sayu
I sedih

Dah la cuaca kat luar tu panas amat
Kering kontang

Gediks sehh..
Weh, aku malas la nak balik..
Bile teringat kerja kat ofis, lagi menyampah
Negative thoughtssss
Blerrghhhh

Apa-apa pun weekend ni best ah
Duduk rumah syok-syok
Aku rasa aku homey type bile ada kat Perak
Tapi, sampai Kelana Jaya
Memang tak berapa nak suka duduk rumah
Aishhhhh

Malam tadi aku sampai termimipi-mimpi Nunu, aku and Mea pegi gym
Nampak sangat berkobar-kobar kan?
Happy la bile Nunu join
KK...jom lah join sama ;)
Mari-mari kita buat kroni kat Celebrity Fitness

Saturday, February 27, 2010

mari rapat-rapat..

::Salmea
Saturday, February 27, 2010
salam...

helloo pepol....


ehem2...malam ni adalah special kerna ini mlm adalah malam bertuah laa (sila bc dgn gaya p.ramlee..)... sbnrnya nak citer pasal hal siang td...tp memandangkan malam ni asam pedas ikan tongkol aku menjadi dan amatlah enak (~petirr...puji dr sdr)..so aku nak cepat2 letak resipi sini takot terlupa resipi...so next time leh rojok sini.....

owh yeah...kredit kepada pakcik google (Mesra.net) kerna aku tlh cilok resipi dr situ & aku telah menokok tambah sedikit resipi asal :

Bahan-bahan :
utk dikisar :
tomato sebijik
cili padi
cili kering
halia
bawang besar & bawang putih
bijik ketumbar
utk dihiris :
2 bijik bawang kecil
cara-cara :
- panaskan kuali.
- masukkan 2 sudu minyak masak.
- bila minyak panas, masukkan bahan hirisan kemudian masukkan bahan yg dikisar td.
- biarkan sekejap atas api yg sederhana bahan2 td, kemudian masukkan sedikit serbuk kari ikan, sebijik tomato dibelah 4, asam keping, garam n masukkan sebatang serai.
- biarkan bahan2 tumisan masak n naik bau, pastu masukkan air. biarkan smp mendidih.
- masukkan ikan (ikut suka nak pakai ikan apa).
- bila agak2 ikan dah masak, masukkan bunga kantan n didihkan sebentar lagi dgn api yg kecil.
~siap utk dhirup..yea.....

pish pepol

salmeaSlim

Wednesday, February 24, 2010

tidur lagi...

::Salmea
Wednesday, February 24, 2010
salam.....

lately sy tak dapat tdo malam laaaa....bila dpkr2 blk......hal ni terjadi sejak join zumba class....pas class tu mmg fresh abes la....fresh tahap dewata raya, yang takleh even nak pkr pasal tdo pon....otak ligat dok pkr nak wat aktiviti2......tgk bantal ucuk pon dah takde rs excited lagi...kalo dulu, pantang oi tgk bantal ucuk kesayangan..kire nak hidu keucukan mashammannya n bareng lalu tros dibuai mimpi indah....pakej yo..ehek...


bila siang...meraba2....mata nak bukak pon cam melekat2 ja....nak on lappy pepagi pon main raba jaa....ibarat meletakkan mata ketiga kat jari jemari...huh....ok now2....sy perlu mencari resolusi agar jadual tidur adalah back to normal....so, besok no more tdor siang...what shud i do heh?....lemme list down aktiviti besok agar tidak lagi tdur d siang hari :

  1. do the laundry & ironing.
  2. vaccum & mop the house.
  3. sort out baju2...(rs mcm dah tade lagi baju nak dpkai..walhal boleh dikatakan kerap jugak membeli baju.....heran2 bin ajain..)
  4. pakai mask n buat rawatan muka n badan...

n the gud news is..ptg besok ada aktiviti bersama2 PPG..yippiee..!!me loikee.....

weekend pulak....

  1. watch movie "Valentine"
  2. service kereta (huhuhu terbang $$$$)
  3. menanti kedatangan adik ku sayang (yipppeeokk!!!)

urm....m thinking of going to Sg Wang or is it Sg Wei? . i wanna find big2 flower for my hair...sy suka la tgk bunga perhiasan kat mall time CNY..bunga yg sekuntum berkaler pink n bersaiz tapak tangan dewasa yg dikembangkan.....sukaaa sgt....rs mcm nak amik jer kuntuman perhiasan tu..tp tak baik yer adik2...itu dinamakan mencuri dan jugak vandalisme...ahaksss...no gud wokey?nnt kita g cr kat Sg Wang erk....

haish...mata masih segar bugar....yarabbi mata pls laaa pujuk otak spy tdor segera.....sengsara oiii tak tdo malam...sbb malam2 adalah sejok....so rugi tak tdo.....huhuuh...owh aktiviti berzumba @ gym perlu dibekukan sementara waktu kerna lutut saye saket.. huwarghhh .

p/s:lutut segera lah sembuh.amin.

pish pepol

SalmeaSlim~

Nasib si labu labi

::ZaZa
Tahu tak today aku EL???
Sebabnya aku amatlah sedih bile mengenangkan nasib diri ini
Dah lama tak rasa down macam ni
Aku ingat hari ini aku nak rest kat rumah

Duduk diam-diam taknak jumpe orang
Duduk diam-diam taknak pegi ofis
Duduk diam-diam taknak tengok laptop pun

Masa tengah hari, ada sms dari teammate
Ada keje aku kene buat
Aku pun reply,
"laptop aku kat opish.. Ye la aku buat la malam nanti"

2 jam lepas tu, boss aku pulak call
Bla bla cakap aku kene buat benda tu
Weh, kan aku dah cakap kat teammate aku buat malam nanti??

Pelik sebab hal2 keje yang sepatutnya aku setelkan, bos aku tak tahu menahu.. Tetibe call suruh buat plak.. Kecoh ahh diorang ni

Bukannya aku lagi happy
Lagi sedey ada lah

Okay, nak sambung keje
Bye

Tuesday, February 23, 2010

i love watsons' grapeBella

::Salmea
Tuesday, February 23, 2010
salam...hello....



meSalmea suka g jalan2 d watson walaupon tade bende nak beli..tp ujung2 b4 kuar watson mst ada jugak sesuatu yg dibeli...al-kisah, last week time aunty sy datang, dia ajak g watson.wah dalam hati ni menggedik2 sokaaa...padahal bkn ada apa pon nak dibeli..... entah apa2 jek kaw ni salmea

ok laa..blaaa bla blaaaaa..tiktok tiktok dalam watson....(padahal tengah pkr2 apa yg nak beli..)----->ni org kedah kata pulon. walaupon takde apa nak dbeli pulon gak memerah otak pkr apa nak dbeli....no guddd..no gudddd.....

tetiba terpandang...grapebella(rujuk pictorial di atas sana)...urmmm....cuba2 bau..amboih...baunya adalah harum dan maniss..rs mcm nak makan ajer....urmm..made up my mind utk beli shower gel...pastu i was like..takkan shower gel ajer...ah amik scrub skalik arr....dah lama tak scrub badan..daki dah berkilo ni...ok fine...

tup2...my aunty yg gorgeous itu dgn slamba nyaa "meh sini brg2 tu..." mesalmea : "aunty nak bayar ker..?"----->dgn nada malu2 tp mahu ....
aunty : "aah.." wah haruslah bertepok2 ala monkey....kalo ku tahu mst ku raup satu set grapebella ni..hahahha...matikkk~~ keji wohh.....hahhahaha


skali g kat kaunter...cashier ckp kalo beli brg2 grapebella ni rm30 n above dapat shower gel n cream bath free....(seperti iklan d atas)....aku pandang aunty, aunty pandang aku....angkat kening lebih kurang....otometik aku berjalan kat rak grapebella n zasss hand n nail cream..syahdu u olsss...hekkk...

aku suka bau nya...mmg best...tp jgn lah korg expect grapebella ni mcm yg kat BODYSHOP...mmg la jauh beza..bodyshop pny lagik pekat dan kuat lagi baunyaa...yg watson ni just nice......padan dgn harganya lah....so now kat opis aku bwk hand n nail cream ni..yo laa...kat opis kan pakai A/C...harus la tgn kering....n lps g toilet, kan tgn kering lps cuci2 tangan bagai..haruslah menepek hand n nail cream ni yo..agar kulit sentiasa lembap gitew..dulu2 pakai lotion nerolli jasmine..tp tak sesuai la dpakai sll sbb baunya terlalu kuat...cam kesian lak kat opismate...n then try pakai petrojelly...tp ianya sgt berminyak plak....urm pendek kata, pakai grapebella ni bgs...bau tidak menusuk....

selps blk dr toilet cepat2 je apply grapebella hand n nail cream ni, pastu sec otometik wajiblah mengangkat tapak tgn dan menghidu2 bau.mmg best..sukerr sgt22....tp awas perbuatan menghidu tapak tgn haruslah dcover agar tiada yg memandang serong dgn tindakan terbabit..hahhahaha....mcm pelik je kan kalo org terpandang kaw lps apply cream, menghidu2 tapak tgn sdr.....betol tak? yes no yes no yes no???


tata..
pishh pepol


SalmeaSlim~

Sunday, February 21, 2010

Perempuan memang suka habiskan duit.. Tapi pandai cari duit juga

::ZaZa
Sunday, February 21, 2010







Picca di atas dah describe semuanya
Si kuat makan, ye! itu adalah saya
Makan di Sushi King
Bento set dah order tapi macam siput sedut
Slow ah servisnya
So, amik apa yang di depan mata dulu
Sepinggan, Dua pinggan, Tiga Pinggan,
Then berpinggan-pinggan
Lepas tu, bento set sampai, bedal lagi
Dah setel makan, nak gerak bangun punya lah susah
Perut dah ke depan
Takpe, jangan manjakan perut.
Window shopping bagai
Tengok-tengok baju untuk Annual Dinner
RETRO Bebeh
Baju kat Dorothy Perkins RM170, Kasut kat Zara RM199
Melampau nyer mata :(
Uwaaaaaaaa
Takkan nak membazir pakai sekali jer?
Ishhh ishhh.. Tak boleh..Tak boleh
Kalau nak pegi dinner, kene cari baju yang murah-murah u olsss sebab bajet tak banyak.. Kepada sesiapa yang kaya dan bermurah hati nak sponsor, sila lah berbuat demikian
So, borak ah dengan member.. Dia nak selongkar baju bapak dia.. Cool jugak..
Pastu, aku pun terfikir.. Eh ehh.. Nak selongkar ah baju mak aku zaman dolu-dolu jugak la. Ngehh ngehh ngeehhh
Tapi bile aku mengenangkan realiti...
Wakey Wakey Izaaaa
Tengok perut sendiri pun dah tahu tak boleh muat baju mak.. Haha
Ye, emak saya kurus daripada saya walaupun dia sudah punya 5 anak ketika itu.
Haiihhhh.. Saya yang tak beranak lagi macam dah ada 2 anak..
Tepuk dahi memikirkan keadaan sebenar..omg
Berbalik kepada aktiviti selepas makan di sushi king
Jalan-jalan tengok haiwan peliharaan.. Ada 2 ekor kucing comel giler.. Dan ada 1 ikan yang memang macho habis.. Tengok je la yang boleh.. Nak jaga? Errrr.. Tak mungkin.. Dan bile tengok sejenis haiwan, bulu roma terus naik.. Super glider!! Euwww.. Geli sangat ni :( Ramai orang fikir kamu comel, tetapi bukan saya
(Geleng kepala tak henti)
Lepas tu pegi tengok movie yang bertajuk The Little Big Soldier. Alaa.. Mood chinese new year ada lagi.. Layan cerita cina ah.. Lawak citer dia.. Amende la Jackie Chan tu. Aku dah gelak dekah-dekah, orang lain macam takde perasaan pun.. Apelaaa..
Seterusnya,
"Nak seploh hinggit"
Dia buat muka blur
"Nak lima belas hinggit"
Dia kuar kan duit dan kasik.. Muka dia masih blur lagi
Aku yang nak minum, lepas tu pegi pau duit dia.. Kekdahnya..
Mocha Frappy before balik
Hamboi Hamboii aku
Sakan nampaaaakkk
Malam tu keluar lagi.. Pegi Chillis.. Aku tak pakai proper.. Dah tak larat berdandan solek bagai.. .Ehh ehh.. Mana penah dandan solek. Basic ajer nork.. Bedak baby tap tap kat muka. Siaapppp
-__-
(Aku dah buat pengakuan ini, maka mesti takde sapa nak ajak aku keluar kan?.. Uhuk)
Selamber je pakai sipar oren kesayangan.. Kaki betis dah sengal ah. Jalan banyak dah siang tadi..
Makan lagi.. Borak borak.. Makan lagi.. Benda wajib mesti ada ialah mashed potato with the gravy ;)
Dan juga molten chip choc cake..
Sedapnya tak tahu nak cakap macam mana..
Anddddddd.. Hiburan masih belum berakhir disitu ye kawan-kawan. Terus ke One Utama tengok Wolfman pulak. Nahhh..15 minit pertama (iklan2 yang over lama), aku tido.. Mata macam magnet tak boleh nak bukak sebab
pertama, aku memang ngantuk,
dan
kedua, aku kenyang sangat..

Begitulah berakhirnya aktiviti hiburan hari Sabtu
Amacam??
Melampau kan?
iskkkk

Saturday, February 20, 2010

weekend 19th~20th Feb 10

::Salmea
Saturday, February 20, 2010
salam....
hello.... :)


sent my aunty to KLIA and had lunch with her...OMG the soto ayam at Food Garden was so marvellous "kepala jingga"......fuh222...tringat2 lagi sampai skang.....nak tapau at first but tetiba dah kenyang...so mcm sombong sket n pkr lambat lagi nak craving ni...nnt tringin lagik ajak la nunu lepak sini.....skali haaa...amik kaw....ptg tu dah craving lagik....ishh222...


pas opis hour...desyum ke n9....wooot222....jalan2 n lepak2 sana....highway adalah clear....alhmdlh segalanya slamat....di saat gue menaip ni...adalah br pulang yok.... :).


punya la semangat nak menaip entry ni sbb excited nak citer pasal penemuan yg amat shedap iaitu ASSAM PEDAS yo.....perghhh meletopsss!! mmg terbaekkkk, meleleh hinguss wa cakap lu olsss...tatau nak describe lagi kesedapannya...sila pegi rs sendri....i had assam pedas ikan semilang laut...bukan takat lunch aje assam pedas, gua tapau jugak, siap pesan "akak kuah assam pedas tu lebey erk..."


mmg leh nanges terharu la akak pny kedai tu tgk betapa lahapnya aku menghirup sop assam pedas itu sampai berpeloh2....makan separuh jalan dah order lagi sebungkus utk tapau...huh tak ke dier rs nak menanges tu? menangis terharu i mean.....


sila layannnnn hidangan assam pedas di bawah......




bila dah dapat assam pedas tu, dah tak hengat lagi dah hidangan lain.......perghh punyalahhh syahdu ....(psst:kat dapor gue ada seperiok lagi assam pedas ikan semilang laut...wooott222 :) )
selain tu order buttered prawn n sotong bakar...both ok laa......tp yg plg meletop kebabommm ialah assam pedas--->perasan tak aku dah ulang22 mcm tape rosak tentang assam pedas ni?? hahhahahahahhaha.....
otw blk ternampak 2 ekor monyet kecik nak melintas jalan....pehtu..tetiba Mr Oe benti keta tepi jalan suh aku tangkap gambar monyet2 kecik tu(motips?)....aku cuak2 badak sbb isau 2 ekor monyet tue lompat masok keta....skali aku kuarkan phone nak capture pic mereka..tetiba dia jadik cam sawan n hambus masok belukar...aku pny la terkezotttt hahahahah..!! dah sama naik sawan cam monyet2 tue....zasss kena gelak dek Mr Oe...pehtu...gerak dpn sket..nahh..amek sekor monyet betina yg nampak garang dok tenggek tepi jalan jugak..aku kuarkan hp nak amik picca dia..dia ilex jer...mayb sbb dah dewasa kot..so dia cam dah ada pengalaman n tau org nak amik picca dia...---->apa pny imaginasi daaaa...




ooh ooh...btw...lupak plak nak mention the place we had the marvellous assam pedas...




aku bisik kat Mr Oe..."bestnyer assam pedas MELAKA ni...i dok tgk kat blog si anu ni dia citer assam pedas melaka best...mmg betul lah..."
Mr Oe : " hallo...sini n9 laaahh.."
salmea : "erkk...??!!" slurppp buat muka tonyek smbl hirup sup nak kaver malu...hakkkS..

b4 g makan lepak tepi laut dulu...ermmphh dah tak hengat la nama tempat sini apa...dah diberitau berkali2 oleh Mr Oe..but being me...sll tak igt..bkn apa kalo tempat tu adalah indah n saujana mata memandang dakpe...sure aku igt...ni sedeeyyy...sbb tu aku amik picca blkg ajer..

dok santai2 kat tepi laut tu...ada sekumpulan budak2 skolah naik moto cr port memancing...aku dalam hati kekdah korg nak memancing sini..nak memancing kasot buruk or sampah sarap ker? tetiba salah sorg budak tu..."woi22 awek arr..baeeekkk pny..." apakah silambam kaw budak?aku picit kaw br tau...tak padan okeh?skolah tak abes ada ati nak woot22 aku...blahhh la kaw budaksss...


pish pepol

salmea sLim~



Tuesday, February 16, 2010

Anak Angkat yang psycho

::ZaZa
Tuesday, February 16, 2010
Kelana Jaya.. Aku dah sampai sudah!!
Sekejap rasa huhuhuhu
Sekejap rasa hahahaha


Apa yang best sangat? Ye, aku akui dengan sejujur-jujurnya, memang cuaca amat panas. Area rumah aku tak yah cakap lah kan. Dekat dengan laut. Nak expect apa lagi. Bahang, Haba, Terik.


Aku basuh rambut pagi-pagi, lepas tu tak payah nak keringkan sangat. Masa aku pegi jemur baju kat luar 5 helai je pun, berlakunya proses pengeringan rambut sekaligus. Bile siap jemur baju, masuk rumah balik, naahhhh.. Rambut aku dah kering dah. Seip siott duit letrik tak payah guna blower bagai.


Owhh. Mat Saleh kat depan rumah aku, ugh...memang aku tak faham langsung. Jam 3 petang, matahari terpacak atas kepala dia yang botak tu, boleh lagi dia terjun dalam swimming pool. Buang tebiat kan? Okay okay, bagi dia.. memang cool habislah bile berjemur tengah panas. Euwwww...

Aku? Jam 3 petang, mula-mula baring-baring depan tv. Flip channel. Mak ada kat sebelah. Tetibe terclick 101. Syarifah Aini nyanyi lagu Empat Dara. Terus mak nak layan pulak.. Adoiiii... Lima minit je tahan kat situ, pastu memang tak leh blah dah tengok Kak Pah nyanyi. Ye.. walaupun suaranya sedap tapi, bukan taste aku..

Terus naik bilik, pasang air-cond, layan laptop. Aku berjaya layan beberapa movie yang aku missed.





Menarik juga ketiga-tiganya. Ada lagi banyak movie yang dah copy tapi tak tengok-tengok pun.

shakulalala

::Salmea
salam...
hello.....

tajuk entry adalah tak de kaitan..tak tau nak tulis tajok ape...huhuhu~

duduk sorg2 tatkala cuti panjang adalah tak best..huhu...cam nak meroyan pun ada....tp hari ini adalah membawa kegembiraan..kerna mokcik den datang..yehauuuuu!!!---*goyang222*

ok...umah blom kemas...eden blom mandi..kejap lagi dlm 1245am dia sampai..eden msh hegeh2 di sini menaip2.....yeahooo lagi dan lagi.......tak sia2 aku meroyan sorg2 kat PJ ni di kala coti panjang...


huhuhu...besok dah keja pulak...hioshhh.....dakpe22....jgn pkr lagi pasal besok...pkr kan hari ni dl.....smlm dah siap2 mimpi p keja besok...mimpi keja byk menimbun membuak2....huhhuuhu....pastu TL aku mcm bwk bekal makanan satu plastik beg besar...tp dia makan sorg2 jer.... :( ...pastu tetiba ada sekumpulan org pakai suit n mask kaler itam...mencerobohi opiss...haish aku antara org terdekat dgn pintu so aku la kena attack dl....pastu pandai jer aku buat2 pengsan padahal penceroboh br pegang aku..n aku rs dia mcm nak tikam aku ngn pisau...wuwuwuwu........mimpi dajal apakah itew??


ok2...kena siap2 dah ni..nak ngadap makcik terchentaaa....bising plak aku lambat kang....gonna fetch her..tralallalala...ok yuk mandi yukk!!....


pish~
salmeaSlim

Saturday, February 13, 2010

kaki gadoh..aku kah?

::Salmea
Saturday, February 13, 2010
salam...
hello....

smlm b4 tdo terasa kesunyian sbb tade bunyik2 bising kelantang kelentong jiran2 or anak2 jiran kat taman permainan...mula la meratapi menyesali tidak mengambil keputusan pulang ke kpg...owhhhh2222....


bila bgn pg td (adalah pukul 9am)....rs cam enaknya tdo...cuaca sejok2 plak...pergh tarekkk slimut n pejam blk.....lgpun ( janji ngn cik kentot nak tgk movie) cik kentot tak msg or call lagi pon nak kuar kul brapa....tgk enak melayan mimpi......ada 2 msg n 2 misscall...owh gua tak dgr seh.....rupanya mr M (my bf)....harus la kena bambu kan? syak wasangka segala haruslah disertai skalik...pakej tu...huhuhu.....

mr M : bebel bebel bebel bebel bebel bebel bebel......................

me Salmea : *zasss cantas bebelan dgn citer mimpi td kat dier...biadap tak?haehahehaha bkn biadap laaahhhh ...ni cr2 nak menyelamatkan telingaaa.....*.... u nk tau?td i mimpi......i g mkn kfc blablabla...skali i bengang ngn manager dier...b4 u call td i mmg dlm usaha nk terbalikkan kuali yg goreng kfc tu....pot pet pot petttttt...

mr M : tgk tu...dlm mimpi pon nk bergadoh...----->wtt?slama ni aku kaki gadoh ker yang???huhuh


ni tenet cam wakluuuu...kejap on kejap off......aku terbalikkan tm kangg..haaaa......

okla lapar ni..nak g jumpa cik kentot n makan kuetiaw goreng pedas kat klcc...yummeahhh wooo......

tata pepol..

pish~
salmeaSlim

Saturday, February 6, 2010

caca merba

::Salmea
Saturday, February 6, 2010
salam.....

haih....at 3 o'clock in the morning...i am still wide awake.....dah lama tak mcm ni..sll tdo awal...bila pattern tdo dah terganggu..cam gini ler jadi nyer...dah takleh nak lelap....


at 2am......came back frm lepaking with fren at Kayu.....just had teh ais... earlier dah pekena kueteow goreng pedas d klcc...verrriii yummmeehhhhh before that round2 klcc..ada saless yo...i loike.....bought something for my bf...(never buy him anything ever since (its almost 3 yearsss..kejam ok?)...) kesian kan?....so alang2...beli sesuatu yg worth it....mmg worth it pon..but tak tau dia suker ker tak kaler2 yg i pilih....hope he likes them...(aminn...)..n i bought something for myself as well.... haruslah kan...kalo tak, tak sah lerrr... heee.... :)

went to klcc with officemates...(which i never ever dream b4).. naik tren ajer..almaklum ler ari jemaat...mst jammed giler...ok la..we had fun...shud kuar dgn diorg dl2 lagi kalo tahu best mcm ni...... giler anti-social betoi aku ni....owh poot poot.....

besok dah janji aku lah mastermind nyer tu... dgn PPG utk berbasket ball and bermamak session......KK datang amik besok... nerves .......

skrg tgh berkira2 nak tdo ke tak nak tdo ke tak....kalo tdo sure liat pny nak bgn awal besok....so decided to meraban2 dlm sini....owh tetiba saket kepala...mayb sbb tak tdo2 lagi...haishhh...chaiyok222..besok basketto..heppi333..clap222...shake22...

at 3pm besok....akak HR ajak g bengkel kecantikkan kat KD..urm..join je la...kot2 pasni leh chanteks ala2 JLO... (ahaks..)..oowhh mata dah berpinar2...but tak ngantok...oh yaa...sape2 nak join kursus UNIX/Linux - khas utk penganggur or fresh grad for FREE and later on akan diserap utk berkeja...sila hubungi sayer....

ok sekian sahja.....urm perlu set alarm clock ni....kalo idak mau ada yg meroyan pagi besok tunggu aku..n kemungkinan nak dapat 3 bijik penumbuk adalah 99.9%...

pish pepol~
SalMea gedits
 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket