Friday, June 11, 2010

Rapunzel

::ZaZa
Friday, June 11, 2010
Rasa nak simpan rambut panjaaaaaaang
Lepas tu pegi curl kan
Boleh ker tetibe ada keinginan sebegitu?
Fine, nanti rambut curl
Muka mesti nampak kembang
Dah la memang sedia ada kembang kan?
Boleh imagine tak?
Omg
Takpe..Tengok tahan berapa lama boleh simpan rambut
Sekarang pun rasa susah nak handle
Hari ni nak rambut panjang
Entah-entah esok pagi bile bangun nak potong pendek macam dulu
Tak payah letak dalam wish list lagi yer
Peram dulu =_="

Benci Bilang Benci

::ZaZa
Bungkam
Hati dah berdarah

Tapi dah sapu ubat

Terus baik pulih
Lebih baik dari sebelumnya



Malam ni dah start FIFA
Selamat nonton semua~

Wednesday, June 9, 2010

Garden Lifestyle Store and Cafe, One Utama, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia yang indah permai

::ZaZa
Wednesday, June 9, 2010
Pergi makan kat tempat yang penuh dengan hijau
Walaupun daun tipu plastik semua nya tapi nyaman yer suasana
Cantik macam dalam taman
Awwwwww
Ingatkan mahal giler
Sebab lawa kan..
Tapi, okay doink!
Affordable woh!
Ada set lunch yang menarik

So, pick Soup + Ice Coffee + Dory = RM18 ajewww

Sedap boleh tahan


Close up ikan dory eh


Yuk, Nanti kita ke Garden Cafe masa JJCM on Friday

Monday, June 7, 2010

New Hair Do

::Salmea
Monday, June 7, 2010
ey pepol...

*sambungan entry lepas*

sambel2 menunggu kita camwhore sat..

camwhore lagi...b4 buat live update...

settled suma, mau cuci kereta....
tp car wash ditutup utk lunch puler...
pegi nom2 dulu...
nyumm..





hahhaha..rs nak lempang tak tgk picca yg sm but in diff angel?
no...no...jgn lempang...sbb dgn rmbt baru itew.....
muka sy dah bertukar jd Cb kata nunu....
taa,
salMea.













Sunday, June 6, 2010

Kickoff in 8 days

::ZaZa
Sunday, June 6, 2010
Kat tv radio semua dok countdown Football in South Africa
Beza 2 hari dengan exam day aku
Sentap bile dengar hari tu semakin lama digit nyer semakin berkurangan

Weekend ni duduk menempek kat rumah
Baca buku Buat latihan
Lagi banyak baca Lagi banyak macam tak baca
Bukan last sem dah cover semua ker? :/

Minggu ni confirm sotong-muka-masam ada kat tingkat 16
Hikhik



PPG & those yang baca blog ni juga (you know who you are ;) )
Have a good week




BeezieyBabe
Nite-nite

Live update

::Salmea
eyyo...



pegi gym awal2 pagi...tp class zumba cancel pulek ......
walhal smlm dah practise n berkobar dah ni confident leh joget lagu waka waka...
ai keciwa noks...
drpd buang masa, gunalah mesin utk workout...
lebey kureng 40min....
hinss...hinnsss bunyiknyaa....
siap nak pitams lagi u olss...



now2..as a reward for rajin senaman today.....



tadaaa.....pegi hair saloon....
*tahniah*



best sini, sambel dia dok kruk2 cuci my hair....sy bleh onlinee....


syiok...



nnt update lg..



taa,



salMea gedix.

Friday, June 4, 2010

Go Loud-Go Strong-Go Hard.

::ZaZa
Friday, June 4, 2010
Kenal sapa tu?? Ye adik-adik sekalian, dia atas adalah gambar Abang Bruce Lee sexy-macho yang sengaja tunjuk badan berurat itewwwww. Korang kene click dah baca baik-baik!!!

Lepas je baca article, amboih bermotivasi terus sampai jam 7 malam masih di ofis =_="

Walaupun hati bagai dicakar-cakar bile sorang-sorang seret bag laptop dan pulang dengan riang, aku tenang ajer sambil layan lagu Ozzy Osbourne :')

"Let me hear you scream like you want it!Let me hear you yell like you mean it!If you gotta, GO DOWN!GO LOUD!GO STRONG!GO PROUD!GO ON!GO HARD OR GO HOME!Let me hear you! (let me hear you!)Let me hear you! (let me hear you!)Let me hear you scream! So… let me hear you scream… like you want it…"



Dah dah..
I'll continue screaming at home yo! Depan buku yo!

Thursday, June 3, 2010

Tapak Sulaiman

::ZaZa
Thursday, June 3, 2010
-Aku rasa ada benda lagi bagus jika pendam dalam hati. Tanam jauh sampai dasar. Daripada kau cakap lepastu buat orang yang dengar sakit kepala dan juga sakit hati. Tak baik lah macam tu. Kau hanya fikir diri kau. Selfish! Orang tak nak tahu pun dalam-dalam apa kau nak cakap. Cakap yang surface sudah la. Takpayah susah payah nak korek-korek boleh?-

Ada orang sedang bercuti.Ada orang baca buku.Ada orang layan facebook.


Amboi. Seronok semua nampak?

Ceh

::ZaZa
Dah 3 kali aku bangkit pegi cuci muka.
Berlemuih-melekit-comot


Sebijik! Macam aku ada dalam oven sekarang~

*Tetibe teringat famous amos weh!Erks..

Wednesday, June 2, 2010

Doa d dalam lift

::Salmea
Wednesday, June 2, 2010
heheheyy,

br blk dr Kayu....
drive pelan2...
ujan pon start turun.....
rintik-rintikk ujan membasahi bumi....
pakai payung cover body...
*dah start ngarut..eeehh*
masok lift bersama ngn sorg mamat ni...
melayu...
suar 3/4...
t shirt hitam...
bwk bungkusan plastik kecik kaler perple bunga2 hitam....
muka serius....
hitam manesss...
kat surau org br lepas smyg maghrib berjemaah....
we both in the same lft....
tetiba....sy dgr dia kumat kamit baca doa....
ok2....cuba dgr betul2 n jeling sekilas kat muka dia....
bimbang kot2 dia ada agenda ka apa ka....
muka ok...mata tak melilau....
mata asik dok jenguk plastik yg dipegang yg dihalakan kat muka sdr....
sy cuba amati doa apa dia baca...
takkanlah takot berduaan sm sy dlm lift smp kumat kamit baca doa kan?
ahakahakaka...
skali sy dgr dia bc doa lepas azan...
padahal org dah lama azan...
siap smyg dah...
mayb dia tak tau bc doa jauhi org ketiga(syaitonnirrojim) ketika berduaan dgn wanita di dalam lift....?????
or dia nampak sy mcm syaiton wanita?
urmm.....
macam-macam betoi...
taa,
salMea

Senyum

::Salmea
heyyo,

pernah tak korg bgn2 pagi....ada perasaan/mood yang bagus?...like bgn tdo genyeh2 mata n tgk cermin n wallaaa...terasa happy n nampak diri sdr lawa?
ya, i got that feeling today...
syukur alhmldhh....
urm mmmm mpphhh....
bkn sll yer rs mcm tu....
once in a trillion time gitew....
ok dah..nak p mandi....
taa,
salMea bling2

Tuesday, June 1, 2010

I need the remedy remedy remedy

::ZaZa
Tuesday, June 1, 2010
Balik dari office tadi aku terus mandi..Aku pun tak faham kenapa aku mandi walaupun masa tu tengah hujan dan sejuk sejuk manja. Kain selonggok depan mata. Aku lipat dan lipat. Aku pening blur blur sikit. Kain tak abis lipat semua, aku dah tergolek. Terus sembunyi bawah selimut. Sejuk sangat pulak rasa. Maybe sebab hujan kan?? Aku tdo siap boleh mimpi. Apa yang aku mimpi adalah benda yang aku dok fikir-fikir. Sakit kepala otak aku :( Bile tersedar aku cam terkejut bile tengok jam. 2 jam aku tido. Perghhh... Bile bangun, aku lalok weh. On TV kejap. Entah amende semua merepek. Aku off. Haihh..Aku still dizzy lagi. Terus capai tuala. Mandi lagi sekali. Sekarang aku dah bersin beberapa kali. Macam dah start selsema dan aku macam pening2 sikit. Apakah makna ini semua encik doktor? Aku nak exam weh. Jangan nak kata ni simptom2 nak demam. Tidaaaaaaaaaak.

Oh oh..Ceres Principles dah panggil aku tu. Selamats~

Buhbye

::Salmea
heyyo,



we had farewell lunch td d Delicious...

kan nunu ada cerita pasal red velvet cupcake d Delicious in previous entry...

tp sy takmo amik port..

dlm otak pkr hoih manes2..tak main arr...

now sy jg makan ok...skalik kaw...

aku tapau...ohhh..

(*****Dr.Ruban...hello...*****)







order order...sembang....sembang...

geng slim...


si anu n si ani
see the cupcake picca on the table??
sikit pon sy tak heran mula2 weh...
dl2 terpkr, susah nak buang tebiat suka memakan benda maness..
but once dah bertekad..mcm senang ajer...
yah di mana ada kemahuan di situ ada jalan...



si anu dan si ani lagik...





the tempting red velvet cupcake...




share dgn nunu shj....cukop..
takleh makan byk2..
watch yer diet, salmea...-->Dr Ruban must be proud of meyy...(hinss22-->idong kembang)







sblm blk tapau after 8 cupcake utk yg ehem2..eheks...gedikkkk abess ..
red velvet cupcake dah abess...(sob33)
dah order tetiba terpandang skonet (scone)...
urmm...tambah order yer ahkak2...
huks..dakpe..bkn beli utk dr sdr kan..beli utk org lain kan?--->ayat penyedap hati...


sambil tgu org tu nak tapau..
yarabbi lama giler...
mata melilau2 kat deretan pemanes mulut..
ni suma salah si pembungkus yg lemah lembot itu
huhuhu.....
sabar ya salmea...
baeklah~

hasil rembatan of the day..
sekian..
taa,
salMea






Monday, May 31, 2010

Jatuh

::ZaZa
Monday, May 31, 2010
Buat ini tak kene
Buat itu tak kene

Semua serba tak kene

Tak buat salah
Buat pun salah

Semua pun salah



Rasa useless
Macam sampah



Pathetic kan?

Sunday, May 30, 2010

Ngap Ngap. Saya suka makan

::ZaZa
Sunday, May 30, 2010
Pagi tadi aku minum hot coffee
Sambil study..pastu minum coffee lagi..
Pastu capai biskut pulak..
Study..makan satu..
Study...makan lagi satu.

Pastu dah tengah hari weyyy
Kene makan tengah hari ye adik-adik
Ermmm..emmm...
Nak makan apa..
Malasnye nak keluar..

Capai senduk...ceng ceng ceng
Telur goreng siaaaaaaaaaaappp
ceng ceng ceng
Ikan masin,cilipadi, bawang goreng siaaaaaaaaap
Layan weh
Entah bile last time makan simple sedap macam tu
Asyik lauk ikan keli cili jer.. Ayam masak merah..Amboi amboi..
Hari ni kita besederhana yer..
Okay la..perut dah terisi

Sambung study laaagii
Pastu kul 4 aku dah rasa lapar sikit-sikit yo!
Masak air..buat nestum 3 in 1..
Alhamdulillah...

Layan buku lagi...
Dah malam..
Eheemmm... Aku cam kene makan..
KENE MAKAN yer..
Tak leh blah..
Malasnyer nak keluar...
Aku masak nasi goreng kampung u olssssssss
Entah berapa kali masak, ini paling sedap lah..
(Ke..sebab aku lapar wehh? hak hak)
Jangan percaya sangat dengan aku ni..

Aku cam kagum weh..
Ni 1st time sehari dari pagi sampai malam aku makan hasil dari air tangan sendiri
(Tak leh blah perkataan air tangan)

Esok Isnin..
Korang pe lagi?
Semangat untuk kerja yer..
Dah sakan cuti 3 hari kannnnn


p/s : esok baskin discount 31%. Ada sesapa stress nak layan ice-cream ker? Boleh belanja aku..


Peace
~Tukang-masak-sehari~
 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket