Thursday, November 12, 2009

cooking cooking of the day

::Salmea
Thursday, November 12, 2009
heyyo ol the pepol in the world...!!aisehh...semangat nyer aku....ok...nak citer ni..pssstt22...akak2 sila sediakan pen dan kertas utk salin resipi......resipi bertajuk LAKSA KEDAH in-breket org bujang......

urmm..senang ja buat ni.....budak skolah rendah pon bleh buat....errrmm budak skolah darjah 6 jer yer...hehehe....cara-caranya (utk 1 org makan) :

-rebus ikan (5 ekor)
-rebus laksa
-rebus cili kering pastu blendkan dgn sebijik bawang besar
-rebus bahan yg telah d blendkan td...
-smtr merebuskan bwng n cili kering sila bebaskan isi ikan dr tulang dan blend smp lumat ..kalo suka makan ikan kasar2 preetkan blender anda 2 kali ajer..kalo suka lumat2...blend lama2 sket...
-ok bila bawang n cili kering td dah naik bau...masukkan isi ikan...pastu lemparkan asam keping sesuka hati(i mean sesdap rs korg laa...)
-pastu tunggu smp mendidih masukkan garam, bunga kantan n daun kesom..
-utk sayur2 aku gunakan timun, cili api n daun salad...

tadaaaa....senang kan??kan? kalo ada yg kata susah jugak....sah2 aku tak tau nak kata apa....



ok lepas menjamu selera dgn laksa td...makan ni pulak......




owh yer kawan2..sy ingin berkongsi cerita...(mayb cerita ini adalah basi bg sesetengah pepol)...
sy adalah tak dapat makan byk bermula semalam apabila kawan gym saya iaitu iza tlh memaksa saya membuat sit-up bertubi2 100 kali...pastu yg bestnya..sy nak menipu la...bukan apa.....sy tak penah wat sit-up(tp berangan nak perotss kempis bak model...nanges~~)skali dia paksa suh wat 100 kali..ok fine..buat la...pastu ada 1 round lagi yg perlu dhabiskan utk mencapai 100 kali sit up tu..sy pon tipu..."ok dah cukop 100 kali.."...aiyakkk skali dia tau dow sit-up itew blm mencapai 100 kali..hishhh......terpksa la buat jugak satu round lagi...dlm hati (*&(*^%^%&*((*()..tp dakpe...now nak ckp terima kasih cikgu berjuta2 lemon sy ucapkan...hehhehehe.....

pas gym g makan kat murni...aiyohhh dah takleh habiskan makanan sbb perot adalah rs ketat n dah nk muntah bila nak makan...can u imagine aku takleh habeskan mee tikus yg sll aku makan dgn lahapnya itew?????can u pepol???unbeliev-oble.....


pastu td nak makan laksa bermangkuk2 mcm sll...(sllnya aku leh hirup kuah laksa smp 5 mangkuk sedas u olls..)dah takleh dah...ketat perott...n hampir termuntah.....owhh terima kasih cikgu izaa..jasamu ku kenang.....

hapdate 1123pm:




choww...
SalMea~~

2 comments:

ZaZa said...

sama-sama..
kata nak buat pilates sama-sama dengan aku kan dengan muka ala-ala vogue gitewww.
cramp perots nokkk..

tapi best lah..

agak-agak bile aku nak kurus? tadi tibai nasi PENUH SEPINGGAN, kuah masak LEMAK nenas, ikan..

Salmea said...

aleh kaw dah berat ideal laaa...berat tak sampai 60 dah kecoh???songsheng la kaw ni nok.....skali lagi sebut..shongshengg!!!!!!

 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket