Wednesday, May 5, 2010

28th April 2010

::Salmea
Wednesday, May 5, 2010
eii tak tau mcm mana nak buat introduction. kalo cikgu BM gua tau ni, mst nanges. huhuhu..

anyway, zasss trs lah ke isi2 penting penting ker nok?

after office hour, (luckily tht day my turn to wfh) dah janji siap2 dgn zaza, dia akan hantar ke lcct. like always, bj sume tak berkemas apa pon. but toiletries dah sedia. tu pon sbb yg last week pny gua tak kemas lagi (harharharhar).

tetiba keja byk pulak tht day.apa lagi gua pon msk gear 5, putar2 bling2..zasss siap suma keja @5.30. ah cun. zaza dah buzz ckp dia dah nak gerak ke rumah gua. ok2 tenang2...kemas2 mandi+syampuu...siap!!


geraklah ke lcct. b4 tu pegi pick up teman zaza d cyberjaya.hehhe....sesat pusing2 dl br jmp office teman zaza. ah teman zaza tu pemalu (ey u knw who u r.kikiki.) gua buat crita lawak pon dia relax + steady + macho jer buat donno....gua apa lg, kalo org malu2 ni gua suka la nak buli2 sket kan? but takot plak nnt zaza tinggalkan gua tepi highyway. so baik toksah.


oh ya this time try TigerAirways. mula2 d kaunter check-in, staff (a young guy) ckp something, but gua tak brapa jelas apa dia ckp. gua told him, "apa dia? tak dgr..." boleh tak dia pusingkan mata dia 360 darjah i guess, smp bleh nampak mata hitam ttiba hilang n kuar mata puteh ajer kat gua? apakah begitu?? hishh, biadap!


The plane park betul2 dpn boarding gate. me loike. clappp33. pastu ada dis girl yg jaga tangga nak naik ke plane, dia tgk gua, then separa jeling n betul2 jeling my handbag. gua pandang gak wajah dia yg agak cumel itew, but masam mencuka ja. tros tade mood gua nak sengeh apa kat dia. perlu apa kaw nak mencuka tgk gua? atau adakah muka gua mmg mengundang utk org jeling2? kwn2 ckp muka gua sombong, but bila dah kenal br tau gua tak sombong weyh. cmna nak buat kasi muka tak sombong? sengeh melerets all the time??gitew??mcm kerang? tokse ok...

bc in-flight magazine, ada forever 21 d Sommerset. how to get there? senang. naik MRT benti kat station Sommerset. Forever 21 betul2 atas station tu. wink33. dlm purse dah ada map how to get to Anchorpoint, dlm otak dah ada plan utk ke Metro Expo Sales (but tak dpt pegi..bcoz of time constraint...huhuhu)now tambah lagi satu plan. syabas betty!!

sesampai sana around 1130...amik bus ke T1...to catch the MRT. tp MRT dah stop their services. sedang menanti bus, ada sorg mamat ni. dia mcm teragak2 n lost.gua pandang dia tepat2 kat mata.dan2 dia dtg tny ni ker tempat tgu bus? i ckp yer kot, since i am not sure juge. pastu tetiba ternampak signboard bus pick up point, so i pon ckp " hey look...there's signboard bblablabalabal....." ok now sama2 lega sbb tempat tu adalah betul tempat menunggu bus. tetiba dia dtg duduk sblh. gua buat derk. dia try to ckp2 lg. gua bz nk tukar simcard time tu, so mcm acuh tak acuh. bila dah settled, br lah betul2 ngadap dia sembang. risau jgk sembang dgn stranger, bt tanak nampak biadap n org pon ramai lalu lalang situ, layan yo laaa....tade la sembang apa sgt, tp yg meninggalkan kesan dlm hati gua ialah......


Guy : " hey u dont look like malaysian..." ---> dia tau aku bkn local.
me: " yeah?"--->kembang kempis dah ni kot2 dia ckp aku nampak mcm local.
Guy : " now i remember...u look like INDONESIAN.." ----> dat guy sengeh2...

aku plak time2 tu jgk rs nak pitam....~toinkkk pitamss~ terbayang dah rupa bibik2 indon..uwaaa...dakpe la...redhooo sajaa.......

dia ckp dia tu Turkish n he's working in SG. staying at Kembangan. tetiba an alarm bell ringing..kekdah td kaw tak sure katne nak tgu bus pastu tetiba claim kaw duduk n keje situ??oh alhmdlh tiada apa kejadian tak diingini berlaku. zaman skrg takot weyh..anything cud happen.nauzubillah.

so,dr T1 naik taxi jer ker Orchard. wow, uncle drebar taxi tu merempit u olss...gua yg duduk kat blkg ni dah pening2 kepala n mcm nak muntah. xbleh blah. rs mcm nak tegur uncle tu suh bwk berhemah sket, tp takotlah. meter had laju dia dah berbunyi2 pon dia buat derk ajer. urm, alhmdlh slmt gak smp.

dah lewat mlm sampai. tade ke mana2, just makan ajer. kumpul tenaga utk besok.yehaaa....

ordered charkuetiaw...udang n sotongnya segar2..but cr gorengannya tak kaw lah...gua tak dapek nak terima laa..huhuhu



can u see that? mee maggi in my cup..!! nsb baik bwk...makan tu sj. eh2 kuetiaw yg separuh tu bkn gua yg makan ok...my fren yg tlg makankan...

pon makan tak abes...makan just utk lapik perots sj...sedih...~
tetiba tak lalu makan plak...
peace,
salMeA..

0 comments:

 
PPG Plus One © 2009. Design by Pocket